Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Cele marketingowe

Kategoria: Marketing


Cele marketingowe

 

Cele marketingowe - sprawdź co to są cele marketingowe i dlaczego są tak ważne podczas planowania działań marketingowych. Poznaj przykłady celów marketingowych. 

Co to są cele marketingowe?

Cele marketingowe, to cele które chcemy osiągnąć w wyniku podejmowanych działań marketingowych. 

Dlaczego cele marketingowe są tak bardzo ważne?

Cele marketingowe wyznacza się na podstawie analizy rynku, konkurencji oraz własnego przedsiębiorstwa. Poprzedzają one planowanie działań marketingowych, które później weryfikują czy działania podążają w dobrym kierunku oraz w odpowiednim tempie. 

Jakie mogą być przykładowe cele marketingowe?

  • zwiększenie sprzedaży - konwersji sprzedażowej,

  • pozyskiwanie nowych kontaktów / leadów,

  • pozyskiwanie nowych klientów,

  • dotarcie do potencjalnych klientów,

  • wzrost rozpoznawalności marki lub produktu,

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,

  • zwiększenia wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie,

  • zwiększenie ilości punktów sprzedażowych.

 

W jaki sposób mogę określić cele marketingowe?

Podstawą do przygotowania własnych celów marketingowych jest nie tylko analiza przedsiębiorstwa pod kątem finansowym i rozwojowym. Należy przede wszystkim zwrócić szczególną uwagę na to, kto jest naszym klientem, czy reklama dociera do potencjalnych klientów, w jaki sposób klienci postrzegają naszą działalność oraz czy obecne działania przynoszą zamierzony efekt.

Wyznaczenie celi marketingowych wbrew pozorom jest ciężkim zadaniem. Można wyznaczyć je samemu posiłkując się analizą konkurencji i własnej sytuacji biznesowej lub skorzystać z firmy oferującej doradztwo marketingowe. W przypadku braku doświadczenia korzystne staje się wybranie oferty doradztwa marketingowego, by móc skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów.

 

Wyróżniamy trzy rodzaje celów marketingowych:

  • cele strategiczne:

    • wzrost sprzedaży, przychodów

    • wzrost udziałów na rynku, 

    • wzrost liczby sprzedanych produktów.

  • cele taktyczne:

    • zwiększenie świadomości marki, 

    • poprawa jakości obsługi klienta, 

    • pozyskiwanie leadów sprzedażowych, 

    • opracowanie długoterminowych relacji z klientami, 

    • zwiększenie liczby zadowolonych i polecających klientów,

  • cele operacyjne: 

    • pozycjonowanie strony internetowej, 

    • zwiększenie liczby referencji od klientów, 

    • zwiększenie liczby ocen firmy np. w wizytówce firmy w Mapach Google,

    • zwiększenie średniego czasu spędzonego na stronie internetowej,

    • zaangażowanie odbiorców.

 

Jakie powinny być cele marketingowe?

Uważam, że cele marketingowe powinny być przemyślane i realne do zrealizowania. Pamiętaj, żeby przy ich formułowaniu określić datę planowanej ich realizacji. Nie zapomnij o tym, aby cele były spójne ze sobą i jasno sformułowane. Jest to bardzo pomocne przy późniejszym rozliczeniu efektywności naszych działań marketingowych.

 

Podsumowanie:

Cele marketingowe wyznaczają nam kierunek, do którego chcemy zmierzać za pomocą prowadzonych działań marketingowych. Podstawą każdego biznesu jest określenie odpowiedniej drogi, którą chcemy podążać, by zrealizować cel. Dopiero po określeniu kierunku będziesz w stanie przygotować strategię Twojej firmy, która zwiększy sprzedaż i rozwinie Twój biznes.

 

Tagi: Marketing Rozwój firmy