Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Co to jest agencja SEO/SEM? Czym się zajmuje?

Kategoria: Marketing


Co to jest agencja SEO/SEM? Czym się zajmuje?

 

Marketing internetowy stał się priorytetem w działaniach firm dążących do wypromowania siebie, a także swoich produktów i usług. Znaczący udział w tym procesie ma agencja SEO/SEM. Każdy bowiem przedsiębiorca chce, aby jego biznes był dobrze widoczny w sieci. Co to jest agencja SEO/SEM? Czym się zajmuje? Dowiecie się z naszego wpisu. 

Każdego dnia z internetu korzystają miliony ludzi. Wielu z nich szuka informacji do szkoły, do pracy. Niektórzy bez dostępu do internetu nie mogą pracować. Zatem sieć stała się miejscem zarówno pracy, jak i rozrywki. Dlatego też to z roku na rok coraz ważniejsze miejsce, gdzie firmy chcą zaistnieć i się wypromować. Nie jest to możliwe bez znajomości odpowiednich procesów i zabiegów. Samo stworzenie strony internetowej jest tylko jednym z początkowych kroków. Trzeba zadbać o jej pozycjonowanie, a dzięki temu sprawić, aby marka była dostrzegana w internecie. Takie działania są domeną agencji SEO/SEM. Czym konkretnie się zajmuje? Co może zaoferować klientom agencja SEO/SEM?

Co to jest SEO?

Zacznijmy najpierw od wyjaśnienia dwóch podstawowych skrótów, które charakteryzują tego typu agencję. SEO to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization. Oznacza on podejmowanie działań w celu optymalizacji strony internetowej pod algorytmy wyszukiwarki. Tutaj możemy wyróżnić dwa typy prac: on-page oraz off-page. Tworzenie treści przyjaznych dla wyszukiwarek zawiera się w działaniach on-page. Ponadto w tym zakresie podejmowane są również prace związane z technicznym SEO, czyli m.in. zadbaniem o certyfikat SSL, czy też optymalizacją czasu ładowania strony. Z kolei off-page oznacza działania podjęte poza obszarem strony, czyli np. budowanie bazy linków do niej prowadzących. Techniki SEO koncentrują się zatem na pozyskanie ruchu organicznego (bezpłatnego) z wyszukiwarek. 

Co to jest SEM?

Wiele osób myli znaczenie skrótów SEO oraz SEM. Ten drugi oznacza Search Engine Marketing. Rozumiemy przez to szeroki zakres działań prowadzących do lepszego pozycjonowania strony w Google. Możemy wręcz stwierdzić, że to cały proces związany z marketingiem internetowym dotyczącym wyszukiwarek. SEO jest tylko jedną z jego składowych. Prowadzi do optymalizowania strony internetowej, a tym samym do pozyskania bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki. Drugą składową SEM jest działalność polegająca na zwiększeniu płatnego ruchu, np. za pomocą kampanii w ramach Google Ads. 

Co to jest agencja SEO/SEM?

Od wielu lat internet jest powszechnie obecny w naszym codziennym życiu. Firmy chcące zaistnieć w sieci, jeśli nie mają odpowiednich zasobów kadrowych, korzystają z usług rozmaitych agencji. Rozróżnić można kilka ich typów. Wśród nich znajduje się agencja interaktywna, o której już opowiadaliśmy, a także agencja SEO/SEM. Nie mniej jednak każda z nich ma określone pole do działania. W przypadku agencji SEO/SEM zespół ludzi dba o pozycjonowanie stron w Google. W jej strukturach znajdziemy specjalistów z zakresu poprawy widoczności witryn, marketingowców, copywriterów, a także programistów. Każda z osób jest odpowiedzialna za inne elementy pozycjonowania, dzięki czemu tworzą spójną całość pod względem wiedzy, jak i efektów pracy. 

Czym się zajmuje agencja SEO/SEM?

Wszelkie działania, które pomogą w pozycjonowaniu strony w sieci, prowadzone są przez agencję SEO/SEM. Dzięki temu zwiększany jest bezpłatny oraz płatny ruch. 

Czym zajmuje się agencja seo seo

Audyt SEO

Pierwszą rzeczą, która leży w gestii agencji SEO/SEM, jest wykonanie audytu SEO. Podjęte prace polegają na dokładnym sprawdzeniu, czy strona internetowa jest przygotowana do pozycjonowania. Pracownicy agencji weryfikują stan techniczny witryny, czy wszystkie wytyczne wymagane przez wyszukiwarki zostały spełnione, a także czy została ona odpowiednio zoptymalizowana. Ponadto badana jest jakość treści, które znajdują się na podstronach. Agencja sprawdza zatem, czy wszystkie elementy wpływające na pozycjonowanie strony w sieci zostały poprawnie zaimplementowane. Z tych prac powstaje raport wraz z zaleceniami. 

Optymalizacja stron pod kątem SEO

Wskazane w raporcie z audytu SEO zalecenia powinny zostać wdrożone, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, a tym samym ruch na niej. Agencja SEO/SEM zajmuje się zatem optymalizacją stron pod kątem SEO. Możemy tu uwzględnić szereg różnego rodzaju prac, dzięki którym pozycjonowanie strony przyniesie lepsze efekty. Na początek agencja zadba o tzw. techniczne SEO. Strona zostanie wyposażona w certyfikat SSL, jeśli go nie posiada. Plik robots.txt zostanie wyposażony w odpowiednią zawartość, podobnie jak mapa witryny. Adresy URL przybiorą właściwą formę przyjazną wyszukiwarkom, a także dodane zostaną URL kanoniczne. Ponadto pracownicy agencji zadbają o właściwą nawigację na stronie i jej responsywność. Zredukują lub zlikwidują także liczbę błędów odpowiedzialnych za wyświetlanie komunikatów o braku strony bądź błędzie serwera. 
Oprócz tego optymalizację przejdzie zawartość strony. Wszystkie treści zostaną odpowiednio dopasowane, aby stanowiły wartość dla wyszukiwarki. Podstrony zostaną opatrzone odpowiednimi znacznikami oraz opisami (meta description). Wdrożone zostanie linkowanie pomiędzy witrynami, a także zoptymalizowane zostaną grafiki pod względem ich wielkości, tytułów oraz alternatywnych opisów. 

Content marketing

Wśród zespołu agencji SEO/SEM znajdują się copywriterzy. Dzięki nim agencja może świadczyć usługi content marketingu. Polega on na dostarczaniu merytorycznych i atrakcyjnych dla odbiorców treści, które będą niosły ze sobą wartość poznawczą, jak i edukacyjną. Dobre treści stworzone przez copywritera angażują społeczność, która się z nimi zapoznaje, co prowadzi do budowania pozytywnego wizerunku firmy, produktu bądź usługi. W ramach content marketingu powstają treści na blogi, artykuły sponsorowane, e-booki, a także teksty na stronach www, czy opisy kategorii, czy produktów w sklepach internetowych. Są one przygotowywane z uwzględnieniem wartości, jaką mają dawać użytkownikowi, ale także wytycznych, które sprawiają, że łatwo je znaleźć w wyszukiwarce. 

Link building

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej może być realizowane przez agencję SEO/SEM także w ramach link buildingu. Z punktu widzenia pozycjonowania to także bardzo ważny zabieg. Wyróżnić możemy dwa typy linków, czyli odsyłaczy do strony: wewnętrzne oraz zewnętrzne. Pierwszy typ odnosi się do linkowania w ramach struktury jednej witryny internetowej. Śledząc bloga firmowego, możemy często zauważyć, że w treści znajdują się odsyłacze do innych wpisów. To właśnie jest linkowanie wewnętrzne. Natomiast drugi typ odnosi się do ruchu przychodzącego z innych stron. Zabieg taki możemy spotkać w komentarzach na różnych witrynach, czy też w mediach społecznościowych w postach użytkowników. Pozyskanie wartościowych źródeł dla linków sprawia, że wyszukiwarki doceniają stronę internetową, a tym samym przesuwają ją na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Kampanie Google Ads

Działania agencji SEO/SEM oscylują również w zakresie pozyskiwania płatnego ruchu na stronie. Realizowany jest on przy pomocy kampanii w ramach platformy Google Ads. Pozwala ona na umieszczanie reklam tekstowych, a także graficznych na różnych stronach internetowych. W ten sposób można uzyskać szybki efekt działań reklamowych. Jednak warto zauważyć, że w przypadku stron internetowych potrzebne są zarówno szybkie, jak i długotrwałe efekty. Dlatego też kampanie Google Ads uznawane są za uzupełnienie procesu pozycjonowania witryny. Dzięki jednoczesnym działaniom SEO, a także kampaniom Google Ads, na stronie może przybywać użytkowników pochodzących z dwóch różnych źródeł. Wpływa to na realizowanie celów biznesowych, czyli m.in. konwersję

Podsumowanie

Działania w ramach marketingu internetowego mogą funkcjonować w wielu płaszczyznach. Zwiększeniem widoczności witryny w sieci zajmuje się przeważnie agencja SEO/SEM. Jej działania polegają na przeprowadzaniu audytu SEO, optymalizowaniu strony, pozyskiwania ruchu organicznego (bezpłatnego), a także przeprowadzaniu kampanii Google Ads. Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem strony w Google, odpowiednio skoordynowane, przynosić mogą skutki w postaci zwiększonego ruchu na stronie internetowej, a tym samym realizowaniu celów marketingowych oraz biznesowych firmy.


Tagi: Marketing Reklama Rozwój firmy SEO