Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Czy warto mieć stronę internetową?

Kategoria: Strony internetowe


Czy warto mieć stronę internetową?

 

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto mieć stronę internetową. Czy w dobie mediów społecznościowych strona www jest potrzebna? Zdecydowanie tak. To korzystając z wyszukiwarki, klienci poszukują firm oraz ich ofert. W ten sposób sprawdzają także wiarygodność firmy oraz jej dane kontaktowe. To na witrynie internetowej często stawiany jest pierwszy, ale znaczący, krok do sprzedaży produktów i usług. 


Strona www dla firmy jest dziś jak podstawowe narzędzie - ciężko bez niego funkcjonować. Oczywiście da się, można kombinować, ale po co sobie utrudniać? Wszak pierwszy krok do znalezienia firmy, produktu lub usługi, klienci dziś wykonują w internecie. Dokładnie w wyszukiwarce internetowej. Stamtąd podążają na witryny, sprawdzają oferty, nawiązują kontakt i kupują. Nadal nie przekonuje? Zatem sprawdzamy, czy warto mieć stronę internetową.

Czy strona internetowa jest potrzebna?

To pytanie zadaje sobie wielu obecnych, jak i przyszłych przedsiębiorców. Każdy biznes, żeby zarabiać, potrzebuje klientów. Dziś działania offlineowe charakteryzują się mniejszym procentem udziału w sprzedaży. Większość osób, tak samo po stronie marki, jak i konsumenta, koncentruje swoje działania w internecie. To tutaj obie strony otrzymują szereg narzędzi do zaistnienia i znalezienia firmy. Jednak niezmiennie podstawą jest dobra witryna internetowa. Przekonajmy się zatem, dlaczego warto mieć stronę internetową. 


Wizytówka firmy, zwiększająca jej wiarygodność

Pierwszą, a zarazem jedną z najważniejszych zalet posiadania strony www jest jej charakter. To wizytówka, która pozwala na znalezienie firmy w internecie. Jednocześnie stanowi o jej wiarygodności. Potencjalni klienci bardzo często wychodzą z założenia, że jeśli firma nie ma strony internetowej, to nie istnieje. Brak witryny może powodować brak zaufania potencjalnych klientów. Takiej firmy, poza danymi rejestracyjnymi, nie da się sprawdzić. To samo tyczy się oferowanych przez nią produktów lub usług. Dochodzi wręcz do sytuacji, w których klienci nie decydują się na współpracę z firmą, która nie posiada witryny. 


Prezentacja oferty

Jeśli klient znajdzie firmę w internecie, to chciałby wiedzieć, jak ta pomoże w rozwiązaniu jego problemu. Witryna internetowa to idealne miejsce do prezentowania oferty. Wszelkie produkty i usługi mogą być opisane w ciekawy sposób oraz podane w towarzystwie zdjęć, grafik czy materiałów wideo. Wszystkie chwyty dozwolone, ale z zachowaniem dobrego smaku. Odpowiednia prezentacja oferty pomaga klientowi w podjęciu decyzji zakupowej. Warto o to zadbać!


Dotarcie do nowych klientów, globalność i dostępność

Posiadając witrynę internetową, firma może dotrzeć do nowych klientów. Część z nich trafi na stronę z wyszukiwarki, w ramach bezpłatnego ruchu organicznego. Klienci mogą dowiedzieć się o istnieniu firmy, która spełni ich oczekiwania, dzięki stronie i jej pozycjonowaniu. Dzięki temu po wpisaniu w wyszukiwarce sposobu rozwiązania problemu, produktu lub usługi, trafią na stronę marki.  

Ponadto, dzięki powszechnemu dostępowi do internetu, firmy mają możliwość zwiększania zasięgu swojej działalności. Tym samym mogą trafiać do kolejnych potencjalnych nowych klientów znajdujących się w oddalonych lokalizacjach. Biznes lokalny w ten sposób może stać się globalny, a na pewno wyjść poza granice najbliższej okolicy. 

Przy tym warto pamiętać, że strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nawet gdy godziny pracy firmy się skończyły, to witryna nadal funkcjonuje i jest dostępna dla klientów. To jeden z argumentów, dlaczego warto mieć stronę internetową. Strona www ciągle pracuje na rzecz marki. Dzięki temu klienci mogą dokonywać zakupów, a także je opłacać. Mogą również kontaktować się z firmą poprzez formularze. 


Budowanie wizerunku eksperta

Klienci lubią kupować od ekspertów. Prowadzenie strony umożliwia markom budowanie takiego wizerunku. Oczywiście w dziedzinie, w której oferują swoje usługi i produkty. Najczęściej wykorzystuje się do tego bloga. Zawarte na nim wartościowe treści pokazują klientom, że firma jest profesjonalistą. Content na blogu pozwala na podtrzymywanie relacji z klientami. To zabieg, który również wpływa na podjęcie decyzji zakupowych. Klienci chętniej skorzystają z oferty firmy, która dała im się poznać, niż tej, która jest dla nich anonimowa. 

O tym, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, możecie przeczytać we wpisie: Blog firmowy - dlaczego warto prowadzić i jakie są korzyści


Rozszerzenie materiałów offline

Wiele firm prężnie działa w offline, dystrybuując materiały drukowane. Zazwyczaj nie zawierają one wszelkich możliwych informacji na temat oferowanego produktu lub usługi. Braki te można uzupełnić wiadomościami na stronie. W dodatku mogą być one rozbudowane o więcej zdjęć, grafik, a także materiały wideo. Zwłaszcza te ostatnie są chętnie oglądane przez potencjalnych klientów. 


Automatyzacja obsługi klienta

Dobra strona www wspomaga automatyzację obsługi klienta. Znaleźć można na niej najczęściej zadawane pytania klientów oraz odpowiedzi na nie. Tym sposobem rozwieje się ewentualne wątpliwości klienta co do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Jednocześnie poprzez stronę możliwe jest udostępnianie wszelkich formularzy niezbędnych do załatwienia spraw posprzedażowych, np. reklamacji czy zwrotu towaru. Przesyłanie tych dokumentów również może się odbywać poprzez stronę, dzięki czemu cały proces trwa o wiele krócej. Coraz częściej w ramach obsługi klienta stosuje się także chatboty. Klienci mogą z nim porozmawiać, uzyskać potrzebne informacje i rozwiać tym samym ewentualne wątpliwości. 


Reklama i remarketing

Strona www jest największą przestrzenią reklamową, jaką firma może wykorzystać do promowania swoich produktów lub usług. Jest to jeden z powodów, dlaczego warto mieć stronę internetową. Biorąc pod uwagę, że za stronę firma płaci raz na dłuższy czas, koszt reklamy jest nieporównywalnie niższy od innych miejsc. Jednocześnie na stronie mogą być zaimplementowane kody platform reklamowych. Pozwoli to na remarketing, czyli podążanie z reklamami firmy, produktu bądź usługi za użytkownikami, którzy odwiedzili witrynę i wykonali na niej odpowiednią akcję. Dzięki temu zwiększa się szansę na powrót klientów i uzyskanie konwersji


Tagi: Marketing Reklama Rozwój firmy