Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Dlaczego warto mieć responsywną stronę internetową?

Kategoria: Strony internetowe


Dlaczego warto mieć responsywną stronę internetową?

Co to znaczy, że strona internetowa jest responsywna?

Popularność przeglądania Internetu na urządzeniach mobilnych stale rośnie. Odpowiadają one aż za 60% ruchu w sieci. Przeciętny użytkownik Internetu, korzysta z niego nie tylko za pomocą komputera, lecz także smartphone, czy tabletu. Do grona tych użytkowników, należą też potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę WWW. Dlatego musisz zadbać o to, aby była ona dostosowana do ekranu, na którym Twój klient będzie ją wyświetlał.

Nadal nie rozumiesz o co chodzi? Ewentualnie jesteś zdania, że jest to jakaś nowość, która nie jest Ci potrzebna? Pozwól, że wyprowadzę Cię z błędu.

Responsywna strona internetowa to nie wybór, to konieczność.

Skoro czytasz ten artykuł to jesteś zapewne właścicielem strony internetowej.
W takim razie musisz zrobić krok dalej. Na pewno zależy Ci na tym, aby odwiedziło ją jak najwięcej osób. Pamiętaj o tym, że strona WWW będzie skuteczna tylko wtedy, gdy jej grafika będzie dostosowywać się do rozmiaru wyświetlacza na którym będzie się pokazywać. Czyli będzie responsywna ☺
Krótko mówiąc, to, że Twoja strona firmowa będzie responsywna oznacza, że będzie dobrze wyglądała na laptopie, tablecie, czy smartphone.

Co to oznacza dla przeglądających Twoją stronę?

Responsywność to synonim wygody dla użytkowników Internetu. Oznacza nie tylko dostosowanie do wyświetlacza, lecz także do przeglądarki, która jest wykorzystywana. Strona automatycznie synchronizuje odpowiednie funkcje czy elementy grafiki, odpowiednie dla danego wyświetlacza.
To wszystko stanowi jedynie korzyści dla właścicieli stron internetowych, eliminując jednocześnie konieczność tworzenia odrębnych wersji stron przystosowanych do urządzeń mobilnych.
To ułatwienie sprawi, że użytkownicy przeglądający Twoją stronę WWW w łatwy i szybki sposób znajdą interesujące ich informacje! Dodatkowo, będąc posiadaczem w pełni zoptymalizowanej strony internetowej możesz mieć większą pewność, że odwiedzający zostaną na niej i niejednokrotnie do niej powrócą. W końcu będą mieć możliwość wyświetlenia jej na swoim smartphone lub tablecie!

Jeśli ja Cię nie przekonałam, to może Google zrobi to za mnie?

Mobilegeddon II, czyli restrykcyjna zmiana w rankingach wyników wyszukiwania. Oznacza to nic innego, jak zaostrzenie zasad wobec tych stron, które nie posiadają wersji mobilnych. Od teraz czynnikiem rankingowym będzie wersja moblina. Więc chyba nie ma na co czekać?

 

Dlaczego w takim razie nie zlecić wykonania wersji mobilnej Twojej strony?

Odpowiedź jest prosta. Przede wszystkim z powodu ogromnych różnic dzielących oba rozwiązania. Wersja moblina to zupełnie inna strona WWW, wyświetlająca się zamiast tej, prezentowanej przez komputer. Wygląda zupełnie inaczej i może pokazywać zupełnie inne treści niż na stronie podstawowej, lub często pomijać te, które dla odwiedzających są najważniejsze.
 

Zyskujesz coś jeszcze?

Oczywiście! Oprócz tego, że ułatwiasz dotarcie do swojej responsywnej strony internetowej swoim klientom i zwiększasz liczbę jej odwiedzających, to dodatkowo oszczędzasz pieniądze. Jak? Projektując stronę internetową, nie musisz dodatkowo projektować dodatkowej wersji mobilnej Twojej strony. Zlecając projekt responsywnej strony internetowej otrzymujesz ją w jednej cenie wraz z możliwością wyświetlania jej na urządzeniach przenośnych.
 

Pamiętaj, że niezoptymalizowana strona internetowa posiada czcionkę, utrudniającą czytanie tekstu, znajdujące się na niej linki położone są blisko siebie i wymaga od użytkownika zmiany ustawienia ekranu. Przyznaj, że sam nie chciałbyś korzystać z takiej strony!
Korzystamy z różnorodnych urządzeń, podczas surfowania po Internecie, dlatego warto podążać za duchem czasu i dostosować swoją działalność w ten sposób, aby była ona zgodna z zasadami funkcjonowania urządzeń mobilnych.


 


Tagi: Marketing Rozwój firmy