Treści na stronie internetowej to wartość, o której nie można zapominać i jej zaniedbywać. Dobór odpowiednich komunikatów, stworzenie całej historii, aby jednocześnie angażowała odbiorców i była przyjazna dla wyszukiwarki, to zadanie wymagające wiedzy i doświadczenia niczym misja rycerzy Jedi. Zasiądźmy więc w kręgu rady i przekonajmy się co na temat zlecania napisania tekstów na stronę internetową ma do powiedzenia mistrz Yoda.
Wielokrotnie zdarza się, że klienci, którym zależy na zbudowaniu całkowicie nowej strony internetowej, rezygnują z jednej ważnej rzeczy. Z przygotowanych przez specjalistów treści. Wolą bazować na dotychczasowej zawartości, albo stworzyć content we własnym zakresie. Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to zapewne o pieniądze. W znacznej liczbie przypadków tak jest. Nie ma co się oszukiwać. Tylko że koszt napisania odpowiednich treści nie jest wysoki. Powinien być więc rozpatrywany w kategorii inwestycji, a nie wyrzuconych pieniędzy w błoto. To treści powodują, że potencjalny klient chce odwiedzać witrynę i zapoznać się z marką oraz jej ofertą. Content sprawia, że strona staje się przyjazna wyszukiwarce i wpisywanym przez użytkowników frazom kluczowym. To mało? Przekonajmy się więc, co może o tym powiedzieć mistrz Yoda. W końcu jasna strona to ta, po której chcemy stać, prowadząc biznes w sieci.
Aby dotrzeć do celu, prostą ścieżką nie pójdziemy, czyli zwróć uwagę na content marketing
W całym tym zamieszaniu zlecić, czy nie, napisanie tekstów na stronę internetową, trzeba przyjrzeć się jednemu - content marketingowi. Przeważnie określa się go, jako tworzenie treści na potrzeby działań sprzedażowych. To najkrótsza jego definicja. Niektórym może się wydawać, że podążanie tą ścieżką jest zawiłe, ale tak naprawdę, ona zaprowadzi nas do celu - sukcesu mierzonego ilością konwersji. Wybranie prostej drogi nie zawsze bowiem jest triumfem na polu e-commerce. Content marketing stał się zatem podstawą wielu działań, w tym także pozycjonowania. Dzięki niemu powstają treści, które mają poprawiać doznania użytkowników podczas korzystania z witryny internetowej. Są one angażujące i zgodne z tematami poszukiwanymi przez potencjalnych klientów. Content przyprowadza do e-commerce nowych potencjalnych klientów, a także powracających. Buduje w nich zaufanie do marki, a także lojalność. Zwiększa jednocześnie ruch na stronie, a także jej widoczność. Zalet content marketingu można wymieniać wiele. Wszystkie one prowadzą do jednego - sprzedaży oraz wzrostu dokonywanych transakcji.
Moim sprzymierzeńcem jest Moc i potężnym sprzymierzeńcem ona jest… Twoim zaś copywriter!
Treści, które mają sprawiać, że strona internetowa jest nastawiona na promowanie marki, jej produktów, nie mogą być byle jakie. Wszystkim opatrzyły się te same sformułowania, wielokrotnie kopiowane i podpatrywane przez konkurencję. Dobry content to podstawa skutecznego marketingu. Copywriter współpracujący z agencją interaktywną uczestniczy w całym procesie powstawania nowej witryny. Jednocześnie poznaje klienta, jego wartości, staje się wręcz jego sprzymierzeńcem. Moc, czyli w tym przypadku copywriter i jego umiejętności, pozwala na stworzenie czegoś zupełnie nowego. Nie będą to oklepane teksty, które wszyscy już znają. To będzie unikalna historia, podana w taki sposób, aby potencjalny klient wiedział z kim ma do czynienia. Żeby odbierał stronę, markę oraz oferowane przez nią produkty w sposób pozytywny.
Profesjonalnie napisane treści sprawiają, że witrynę ogląda się zupełnie inaczej. Nie traktuje się jej jako kolejny reklamowy twór, ale miejsce, gdzie dowiadujemy się czegoś interesującego, angażującego, co ma dla nas wartość. Copywriter bowiem poświęci sporo czasu, aby wdrożyć się w temat działalności oraz pozna charakterystykę branży. Przeanalizuje podejście konkurencji, a także to, czego tak naprawdę szukają potencjalni klienci. Swoimi treściami będzie rozwiązywał ich problemy, dzięki czemu marka będzie postrzegana jako fachowa. Co więcej, będą one podane odbiorcy w ciekawej formie, sprawiającej, że przyjemnie się je czyta, a nie męczy z każdym kolejnym słowem. Tworzenie treści na potrzeby stron internetowych to zatem połączenie umiejętności pisania, opowiadania historii, ale także analitycznego myślenia. Przekuwa się je w odnoszenie sukcesu wizerunkowego i sprzedażowego przez firmę, która zleciła napisanie treści.
Nie próbuj, rób albo nie rób, nie ma próbowania, czyli copywriter pomoże Ci podnieść Twój biznes
Pamiętasz scenę z filmu Gwiezdne Wojny: Imperium Kontratakuje, kiedy to Luke nie był w stanie podnieść zatopionego w wodzie X-Winga? Mistrz Yoda wtedy mówił do niego: „Nie próbuj, rób albo nie rób, nie ma próbowania”. Tak samo często jest z firmą i treściami. Luke to marka, zaś X-Wing to strona internetowa. Moc w tym przypadku to umiejętności, a Yoda to copywriter. Takie porównanie już na coś kieruje? Tak! Twórca treści przy ich wykorzystaniu pomoże podnieść Twój biznes. Co można przez to rozumieć? Content stworzony przez copywritera dąży do lepszego pozycjonowania strony internetowej. Będzie on wartościowy nie tylko dla odbiorców, ale także dla wyszukiwarki. To jeden z elementów, który pozwoli na osiąganie wyższych miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Zwykłe, powielane treści nie przełożą się na taki efekt, może on być wręcz odwrotny. Skoro witryna pozycjonuje się coraz wyżej, to więcej osób na nią zagląda po wpisaniu konkretnej frazy. Większy ruch w połączeniu z odpowiednimi treściami na stronie docelowej, to sposób przekonania potencjalnego klienta do dokonania konwersji, czyli np. dokonania zakupu lub zapisania się do newslettera. Stąd już blisko do osiągania przez firmę zysków.
Podsumowanie
Czy zatem warto zlecić napisanie tekstów na stronę internetową profesjonalistom? Zdecydowanie tak! Otrzymujemy zestaw treści, które pokazują indywidualny charakter marki. Stworzona przez copywritera historia jest wartościowa dla jej odbiorców, a także przyjazna wyszukiwarce. Przekłada się to na lepsze pozycjonowanie witryny i osiąganie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Napisane treści są unikalne, nakierowują potencjalnego klienta na odpowiednie działanie i pomagają mu w rozwiązywaniu ewentualnych problemów. Budują zatem profesjonalny wizerunek marki, co wpływa na zwiększenie sprzedaży i realizowanie celów biznesowych.
Tagi: Rozwój firmy