Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Realizacje Klienci Blog Wycena Kontakt

Co to jest Google Ads?

Kategoria: Marketing


Co to jest Google Ads?

 

Podczas rozmów na temat reklamy w internecie powtarza się bardzo często jedno pytanie. Co to jest Google Ads? Platforma ta jest niekwestionowanym liderem w zakresie działań promocyjnych w sieci. Jej krótką charakterystykę przybliżymy w tym artykule!

Internet to nieograniczona przestrzeń działań reklamowych. Jednocześnie to znak naszych czasów. Wiele bowiem czynności wykorzystujemy za pośrednictwem sieci. Nie chodzi już jedynie o komunikację (chociaż w tej kwestii pojawiło się mnóstwo możliwości), ale także o przeniesienie do Internetu wielu codziennych działań, które dotychczas były domeną życia offline’owego. Mowa, chociażby o zasięganiu opinii o produktach, czy firmach. Dawniej szukaliśmy ich wśród znajomych i rodziny. Czytaliśmy prasę branżową, aby uprościć sobie podjęcie decyzji zakupowej. Dziś uruchamiamy przeglądarkę internetową i wpisujemy pytanie w wyszukiwarce Google. W ten sposób znacznie szybciej zdobywamy wiedzę, która jest o kilka kliknięć od nas. Skoro świat i nasze zachowania tak się zmieniły, to pod względem reklamowym również transformacja musiała się wydarzyć. Chociaż możliwości jest naprawdę dużo, to od wielu lat prym wiedzie platforma Google Ads. Czym ona właściwie jest? Jakie daje możliwości? Czy pomaga w realizowaniu celów biznesowych?

Google Ads - co to jest?

Sama nazwa „Google” w pierwszej kolejności kojarzy się wszystkim z wyszukiwarką. Tak naprawdę, to tylko jedna z usług, chociaż najbardziej znana i z ogromną liczbą codziennie kierowanych zapytań. Żal tego nie wykorzystać. Platforma Google Ads (dawniej Google AdWords) to właśnie miejsce, które umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych w wyszukiwarce, ale nie tylko. To także szansa na promocję w ramach sieci Google Display Network (reklama na YouTube, banery reklamowe na portalach, reklama w aplikacjach itd.). Możemy więc trafić do bardzo dużej grupy użytkowników wyszukiwarki, a także stron internetowych zrzeszonych w ramach programu GDN. To daje spore możliwości promowania własnego biznesu, produktów oraz usług.

Rozliczenie w Google Ads

Ciekawy w tym wszystkim jest również sposób rozliczenia. Google Ads bazuje na modelu PPC, czyli pay-per-click. Nie zapłacimy zatem za start kampanii reklamowej, a za kliknięcia wykonane przez odbiorców. Całość oczywiście może być z góry regulowana przez budżet, jaki przeznaczymy na konkretne działania.

Cele w Google Ads

Platforma Google Ads jest kompleksowym rozwiązaniem dla osób, które chcą promować swoją firmę w sieci. Pozwala ona na wybieranie różnych celów reklamowych. Mogą to być zarówno kwestie sprzedażowe, marketingowe (np. wizerunkowe), jak i zwiększające ruch na stronie. Ważne jest, aby każdy z tych celów realizowany był przez jedną kampanię, o czym przypominają sami przedstawiciele narzędzia.

Pomoc dla nowych użytkowników

Google Ads nie jest łatwym narzędziem, jeśli nie mieliśmy z nim wcześniej styczności. Dlatego też powstało wiele oficjalnych poradników, które wyjaśniają najważniejsze kwestie. W tym względzie platforma ma jedno ciekawe ułatwienie, które docenią nowi użytkownicy. Możliwe jest skorzystanie z automatycznego określania stawek, które będą nastawione na realizację konkretnego celu. Co ważne, będą one bazować na wysokości przeznaczonego na reklamę budżetu.

Jakie rodzaje kampanii oferuje Google Ads?

Osoby, które dowiedzą się, co to jest Google Ads, bardzo chętnie zaczynają korzystać z tej platformy. Umożliwia ona przeprowadzanie rozmaitych kampanii w internecie, które są bardzo efektywne.

Kampanie w wyszukiwarce

Podstawowym rodzajem kampanii w ramach Google Ads jest możliwość reklamowania firmy w wynikach wyszukiwania. Korzystając z wyszukiwarki, możemy zauważyć, jak wyglądają prezentowane nam wyniki. W większości przypadków pierwsze cztery pozycje, to właśnie reklamy Google Ads. Takie same są trzy ostatnie podawane wyniki. Pomiędzy nimi znajdą się miejsca, które można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu stron internetowych. Reklamy w wyszukiwarce mają charakter tekstowy. Zbudowane są z oznaczenia linku sponsorowanego, wskazania konkretnego adresu strony, jej tytułu oraz opisu. Często prezentowany jest również numer telefonu do firmy, która korzysta z takiej formy promocji. Podstawą kampanii w wyszukiwarce jest określenie właściwych dla biznesu (produktu lub usługi) słów kluczowych, na które powinny się wyświetlać użytkownikom reklamy.

Kampanie w sieci GDN

Kolejną bardzo ciekawą formą kampanii jest promocja w sieci Google Display Network. Należy do niej mnóstwo stron internetowych, a także aplikacji mobilnych. W znaczny sposób rozszerza to możliwości reklamowania własnego biznesu, czy też oferty. Na stronach, które znajdują się w sieci GDN, prezentowane są kreacje graficzne. To sposób na trafianie do całkowicie nowych klientów, ale także takich, którzy już byli na naszej stronie internetowej - w ramach remarketingu. Bardzo ważne jest przygotowanie odpowiednich grafik, zgodnych z wytycznymi Google Ads. Nie można zapominać również o tym, aby były przemyślane i angażujące.

Kampanie na YouTube

YouTube to jedna z najpopularniejszych platform wideo, zarówno w formie desktopowej (przez przeglądarkę internetową), jak i poprzez dedykowaną aplikację mobilną. Materiały, które są tam zgromadzone, mają wartość rozrywkową, ale także edukacyjną. Przed nimi, po ich zakończeniu, a także w trakcie ich prezentowania również mogą być wyświetlane reklamy. Mają one również formę wideo i pochodzą z Google Ads. Zmienia się tu jednak sposób rozliczenia. Bazuje on na metodzie CPV, czyli cost-per-view. Płacimy zatem za obejrzenie naszej reklamy.

Kampanie PLA - produktowe

Wspomnieliśmy na początku artykułu, że użytkownicy wyszukują w sieci produktów. Google Ads umożliwia również ich promowanie. Kampanie PLA, czyli Product Listing Ads wyświetlane są również w wynikach wyszukiwania. Podstawą, podobnie, jak w kampaniach typowo “search”, są określone frazy kluczowe. Po ich wpisaniu w wyszukiwarce prezentowane są konkretne produkty na zasadzie karuzeli. Pochodzą one z różnych sklepów. Zawierają więc nazwę przedmiotu (np. producenta i model), cenę oraz nazwę sklepu. Klikając taką reklamę, użytkownik zostanie przeniesiony do konkretnego produktu danego sprzedawcy.

Czy korzystać z Google Ads?

Pokrótce wyjaśniliśmy, co to jest Google Ads. Czy zatem warto korzystać z tej platformy? Nasza odpowiedź to: zdecydowanie tak! Google Ads daje mnóstwo możliwości promowania własnej firmy oraz oferowanych przez nią produktów lub usług. Skuteczność tego typu działań jest na wysokim poziomie, o ile wiemy, jak konfigurować i optymalizować kampanie. Samodzielne osiąganie skuteczności nie jest łatwe. Trzeba orientować się, które z opcji wykorzystać, jakie frazy kluczowe dobierać, a także jakie grupy reklam kreować. Przyda się więc doświadczenie w tej kwestii oraz odpowiednia strategia. Przypadkowe działanie może przynieść w głównej mierze przepalanie budżetu. Nie powinno to jednak odstraszać od korzystania z platformy Google Ads, która pomaga w osiąganiu celów biznesowych. Dlatego cieszy się tak sporą popularnością. Co więcej, wspomaga proces pozycjonowania stron internetowych.

Podsumowanie

Korzystanie z Google Ads potrafi przynosić firmom wymierne korzyści. Reklamy w ramach tej platformy prezentowane są w miejscach odwiedzanych przez pokaźną liczbę użytkowników. Mowa o wyszukiwarce Google, stronach internetowych, a także YouTube. Warto zatem sięgnąć po kampanie realizowane poprzez Google Ads, jeśli chce się wypromować swoją firmę, produkty bądź usługi.

 

Jak możemy Ci pomóc z reklamami w Google Ads? Napisz lub zadzwoń i wspólnie pracujmy na Twój sukces!


Tagi: Marketing