Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

Kategoria: Strony internetowe


Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

 

Wyszukiwarka Google to najczęściej wykorzystywane narzędzie w internecie. Znaleźć można w niej wszelkie informacje. Tym samym trafić na witrynę szukanej marki, produktu lub usługi. Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google? Dowiesz się tego z niniejszego wpisu!

Internet stał się potężnym narzędziem w rękach użytkowników. Można w nim znaleźć wszystko to, czego się szuka. Wyszukiwarka Google jest najczęściej odwiedzanym miejscem w sieci. Przekrój osób, które z niej korzystają, jest naprawdę ogromny. Do wyszukiwarki swe kroki kierują wszyscy, którzy szukają informacji, firm, usług oraz produktów. Wystarczy wpisać odpowiednią frazę kluczową, a w zamian otrzymamy mnóstwo wyników. Stanowić będą one odpowiedź na nasze zapytanie. W ten sposób można błyskawicznie zdobyć wiedzę, czy też trafić do sklepu internetowego celem zakupu określonego produktu. Można więc stwierdzić, że wyszukiwarka Google jest miejscem pierwszego wyboru w sieci.

 

Dlaczego moja witryna powinna znajdować się w wyszukiwarce Google?

W sieci można znaleźć różnego rodzaju witryny. Wizytówki, strony firmowe, sklepy internetowe, blogi są tworzone po to, aby docierać do potencjalnych klientów lub odbiorców treści.

Jak zauważyliśmy we wstępie, użytkownicy najczęściej korzystają z wyszukiwarki. Robią to nie tylko, aby znaleźć konkretny produkt, ale również witrynę internetową. Mało kto bowiem pamięta wszystkie adresy cennych dla niego stron. Wielokrotnie można spotkać przypadki, że nawet znając URL, wpisywany jest on w wyszukiwarce Google.

W ten sposób internauci mogą trafić na naszą witrynę. Oczywiście, o ile zadbamy również o pozycjonowanie strony internetowej. Musimy pamiętać, że samo dodanie do wyszukiwarki to jeden z etapów w drodze do zwiększenia jej widoczności.

Co się stanie, gdy nie dodam strony do wyszukiwarki?

Wiele osób dopiero po jakimś czasie od opublikowania witryny, decyduje się na jej dodanie do wyszukiwarki. Są również tacy, którzy w ogóle tego nie robią. Czy to coś złego? Zależy, jak na to spojrzeć. Jeśli ważny jest dla nas spory ruch na stronie, szybkie zaindeksowanie, to popełniamy błąd, nie dodając strony do wyszukiwarki Google. Oczekujemy szybkich wyników, ale nie są one wtedy możliwe.

Jeśli nie dodasz strony do wyszukiwarki, początkowo może nic nie tracisz. Wiedz jednak, że ona i tak się tam pojawi. Nie będzie to natychmiastowe działanie, ale odwleczone w czasie. Wyszukiwarka Google wyposażona jest bowiem w potężną armię swoich botów. Krążą one po sieci, przeglądając witryny, które już są im znane, ale też całkiem nowe. Możliwe więc, że któryś z botów prędzej czy później trafi sam na Twoją stronę.

Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

Sposobów na dodanie witryny do wyszukiwarki jest tak naprawdę kilka. Jednak najpopularniejszym i najbardziej skutecznym jest skorzystanie z Google Search Console. Narzędzie to pozwala nam na bieżące monitorowanie i w razie konieczności podejmowanie działań, zmierzających do prawidłowego indeksowania witryny.

1.Zarejestruj się w Google Search Console

Dodanie witryny do wyszukiwarki, należy rozpocząć od rejestracji konta Google. Jeśli już wcześniej korzystaliśmy z usług giganta z Mountain View, wystarczy, że się zalogujemy.

2.Dodaj stronę do Google Search Console

Po zarejestrowaniu lub zalogowaniu się w usłudze Google Search Console pojawi nam się komunikat z propozycją dodania pierwszej witryny. Jeśli tak nie będzie lub sami wyłączymy popup, możemy skorzystać z menu umieszczonego w lewym górnym rogu platformy. Dostępna tam będzie jedna opcja - “Dodaj usługę”. Polecamy skorzystanie z możliwości dodawania całej domeny, zamiast prefiksu adresu URL. Wtedy będziemy mieć pewność, że bez względu na to, czy witryna widnieje z przedrostkiem www, http, https, czy też bez nich - zostanie uwidoczniona w usłudze i znajdziemy w niej wszystkie niezbędne nam informacje.

3.Dodaj mapę Twojej witryny

Każda strona internetowa powinna mieć przygotowaną mapę witryny. Znajdują się w niej wylistowane wszystkie podstrony. Obok nich umieszczone są bezpośrednie adresy URL. Dzięki mapie witryny roboty wyszukiwarki Google mogą łatwiej poruszać się po stronie. Poznają jej strukturę, co wpłynie pozytywnie na indeksowanie. W Google Search Console dodawanie mapy witryny możliwe jest z poziomu lewego menu. Procedura ta nie jest skomplikowana. Ogranicza się jedynie do wskazania adresu mapy. Po jej przesłaniu usługa rozpozna wszystkie i przystąpi do ich indeksowania. Z rezultatem tego działania możemy się zapoznać w zakładce “Stan”.

Czy są inne metody dodawania strony do wyszukiwarki?

Omówiony wyżej sposób, nie jest jedyną możliwością dodawania witryny do wyszukiwarki Google. Można to również zrobić poprzez udostępnienie linka do strony w mediach społecznościowych. Podobny efekt będzie miało dodanie go na innej witrynie internetowej. Musimy jednak pamiętać, że wtedy nie będziemy mogli na bieżąco kontrolować stanu indeksowania. Samo przetwarzanie danych na temat witryny będzie także dłuższe, niż skorzystanie z usługi Google Search Console.

Jak sprawdzić, czy strona została zindeksowana w wyszukiwarce?

Kiedy dodanie witryny do wyszukiwarki Google jest już za nami, czas na sprawdzenie, czy procedura się powiodła. Możemy to zrobić na dwa różne sposoby. Pierwszym jest ponowne skorzystanie z Google Search Console i przejście do wspominanej już zakładki “Stan”. Znajdziemy w niej szczegółowe informacje na temat tego, które podstrony zostały zaindeksowane, jakie nie zostały znalezione w mapie, wykluczone, a także czy wystąpiły jakiekolwiek problemy.

Oprócz tego możliwe jest skorzystanie z samej wyszukiwarki. Należy w niej wpisać komendę: site:nazwastrony.pl. Wtedy też w wynikach wyszukiwania zobaczymy wszystkie dotychczas zaindeksowane podstrony. To wygodny sposób, który zaprezentuje nam również meta-title oraz meta-description, które mają znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych.

Podsumowanie

Dodanie strony do wyszukiwarki Google nie jest procesem ani trudnym, ani czasochłonnym. Warto to zrobić samodzielnie ze względu na szybsze pojawienie się witryny w wynikach wyszukiwania. Zaniechanie takiego działania spowoduje dłuższe oczekiwanie na zaindeksowanie strony, a zatem odwlecze w czasie jakąkolwiek skuteczność (np. zwiększenie widoczności).


Tagi: Marketing