Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Kategoria: Marketing


Jak napisać artykuł sponsorowany?


Reklama w internecie może przybierać różne formy, a jedną z nich jest artykuł sponsorowany. Jest on bardzo chętnie wybierany przez reklamodawców. Artykuł to możliwość zaprezentowania marki bądź produktu na największej dostępnej w medium przestrzeni. Powinien on być starannie przygotowany, aby uzyskać zamierzony efekt. Czytelnicy bowiem nie szukają treści reklamowych, ale takich, które przekażą wiedzę i wskazówki do wykorzystania. Taka treść musi być szczególnie potraktowana, aby była wartościowa dla odbiorcy. Zatem jak napisać artykuł sponsorowany?


Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł jest nie czym innym, jak materiałem reklamowym. Jednak jego zastosowanie sprowadza się do przekazywania wiedzy i doświadczenia. W efekcie budowany jest wizerunek zleceniodawcy, jako eksperta w danej dziedzinie. Copywriter musi wiedzieć jak napisać artykuł sponsorowany. 

Sposób reklamowania marki lub produktu w artykule powinien być przemyślany i delikatny. Po zapoznaniu z nim czytelnik musi sam zapragnąć reklamowanego przedmiotu. W treści nie powinny znaleźć się nachalne odwołania do promowanej rzeczy. Warto zachować w tym aspekcie delikatność.

Głównym aspektem tekstu musi być jego merytoryczność. W ten sposób budowane jest zaufanie do firmy. Czytelnik powinien otrzymać taką treść, która zainteresuje go już od pierwszych słów, a zarazem zachęci do zapoznania z całością materiału. 


Jakie są rodzaje artykułów sponsorowanych? 

Istnieje kilka rodzajów artykułów sponsorowanych. Można podzielić je na: reklamowe, tematyczne i eksperckie.

Reklamowe artykuły są najzwyklejszą formą tekstów. Cała treść stanowi opis produktu, oferowanej usługi lub marki. Czytelnicy nie poszukują materiałów reklamowych. Dlatego należy zwrócić uwagę na rzetelne przygotowanie takiego materiału. Musi być zrównoważona wartość reklamowa i merytoryczna. 

Tematyczne teksty odnoszą się do zagadnień powiązanych z oferowanymi produktami lub usługami klienta. Tworząc taki tekst, warto posłużyć się słowami kluczowymi związanymi z tematyką branży, w której funkcjonuje klient. Tym sposobem nawiązanie do produktu bądź marki może nastąpić w sposób przystępny dla czytelnika i nienachalny. 

Ekspercki artykuł sponsorowany wymaga od copywritera najwięcej zaangażowania. Wynagradza to treść, która jest najbardziej wartościowa dla odbiorcy. Jednocześnie buduje wizerunek klienta jako eksperta w danej dziedzinie. 


Jak napisać artykuł sponsorowany?

Tworzenie artykułu sponsorowanego jest wymagającym procesem. Wykorzystuje się wiele umiejętności copywritera. Efektem prac powinien być artykuł, stanowiący wartość dla czytelnika i przemycający linki lub nawiązania do produktu.Warto zatem wykorzystać kilka rad, żeby wiedzieć, jak napisać artykuł sponsorowany. 

Artykuł sponsorowany - infografika


Temat

Wybór tematu artykułu sponsorowanego nie jest prostym zadaniem. W trakcie wyboru tematu artykułu należy uwzględnić wiele czynników. Wśród nich znajduje się zgodność tematu z profilem działalności klienta. Nie można zapominać o aktualnych trendach. Ważne też, aby temat artykułu sponsorowanego uwzględniał oczekiwania oraz zainteresowania czytelników danego medium. 


Układ

Tworzenie artykułu sponsorowanego wiąże się z zastosowaniem odpowiedniego układu. Musi on być atrakcyjny dla odbiorcy. Układ tekstu jest jednym z elementów, którego zadaniem jest zachęcenie czytelnika do zapoznania się z całym materiałem. Jednocześnie właściwy układ wpływa na przejrzystość artykułu. 


Tytuł

Pierwszym elementem układu artykułu sponsorowanego jest tytuł. Powinien on zachęcać czytelnika do kliknięcia i zapoznania się z tekstem. Tytuł musi zaczepiać odbiorcę, intrygować. Do chwytliwych tytułów można zaliczyć pytania i cytaty. Skuteczne są też różnego rodzaju wyliczanki. 


Lead

Rozszerzeniem tytułu jest lead. Powinny się w nim znaleźć treści zachęcające do przeczytania artykułu. Lead ma zdradzać o czym jest tekst, ale nie może pokazywać wszystkiego, żeby czytelnik chciał więcej. Podobnie, jak tytuł, lead ma intrygować, zadawać pytania, na które odpowiedzi można znaleźć w artykule. 


Wstęp

Wstęp do artykułu sponsorowanego jest wprowadzeniem do poruszanej tematyki. Czytelnik dowie się ze wstępu jakiproblem będzie omawiany w dalszej części artykułu. Jego rolą, tak samo jak tytułu i leadu, jest też zachęcanie czytelnika do zapoznania z materiałem. 


Rozwinięcie

Rozwinięcie jest najważniejszą częścią artykułu sponsorowanego, w której następuje swoiste rozprawienie się z tematem.Tutaj czytelnik znajdzie odpowiedzi na wcześniej zadane pytania, czy wspomniane we wprowadzeniu zagadnienia. Rozwinięcie stanowi największą wartość dla czytelnika. W tej części artykułu sponsorowanego przekazywana jest wiedza, doświadczenia oraz wskazówki, które czytelnik może wykorzystać w przyszłości. Rozwinięcie jest także najwłaściwszym momentem stosowania różnego rodzaju elementów wzbogacających treść. Można uatrakcyjniać go przy pomocy zdjęć, infografik, wypunktowań oraz wideo. Jednak nie można przesadzać ze stosowaniem tych elementów, aby nie przesłoniły one treści. 


Zakończenie

Podsumowanie omawianego zagadnienia należy zawrzeć w zakończeniu. Warto w nim także przekazywać treści zachęcające czytelnika do refleksji. 


Stopka

W artykułach sponsorowanych często stosowana jest również stopka. Umieszcza się w niej podpis, a także informacje na temat firmy. 

Należy pamiętać, aby każda część artykułu sponsorowanego była opatrzona nagłówkami. Zabieg ten pomoże w przejrzystości oraz odbiorze tekstu przez czytelnika. Jednocześnie tworzenie artykułu sponsorowanego powinno uwzględniać model AIDA. Opiera się ona na reakcjach odbiorcy na materiał, z którym się zapoznaje. Zgodnie z AIDA artykuł sponsorowany powinien zwracać uwagę czytelnika. Następnie zainteresować go szczegółami. Potem wzbudzić w odbiorcy pożądanie posiadania wspomnianego w artykule produktu. W efekcie artykuł sponsorowany powinien skłonić odbiorcę do działania. Najlepiej do podjęcia decyzji zakupowej. 


Język artykułu sponsorowanego

W odbiorze przez czytelnika artykułu sponsorowanego pomaga stosowanie odpowiedniego języka. Niezależnie od rodzaju artykułu język wypowiedzi powinien być prosty. Warto powstrzymać się od słów trudnych i eksperckich. Mogą one niezrozumiałe dla odbiorcy, a w efekcie zniechęcające do czytania. Treść artykułu sponsorowanego musi być obiektywna, wtedy stanowi dla czytelnika największą wartość. 


Sprawdzenie artykułu sponsorowanego

Proces tworzenia artykułu sponsorowanego powinien zakończyć się jego sprawdzeniem. Samo napisanie nie wystarczy. Należy kilkakrotnie przeczytać treść artykułu, najlepiej przez więcej niż jedną osobę. Pomoże to w sprawdzeniu, jak odbierany jest materiał. Kontrola pozwoli też w wyłapaniu ewentualnych błędów. 

 


Tagi: Marketing Reklama SEO