W ostatnich latach LinkedIn wyrósł na jeden z ciekawszych portali społecznościowych. Korzyści płynące z obecności na nim odczuwają nie tylko standardowi użytkownicy, ale także marki. Jeśli prowadzisz firmowy profil na LinkedIn, publikuj angażujące treści, które pomogą Ci w zbudowaniu wizerunku, a jednocześnie zachęcą do skorzystania z Twojej oferty. Sprawdź zatem, jaki content tworzyć na LinkedIn, aby przełożył się na zainteresowanie odbiorców Twojej marki!
Dostępne w internecie portale społecznościowe charakteryzują się odmiennym stylem wypowiedzi oraz prezentacji naszej osoby, czy też marki. Jakiś czas temu po sieci krążyły zdjęcia w ramach challenge’u, który zapoczątkowała Dolly Parton. Na opublikowanych przez nią fotografiach widać, jak dopasowane są one do Facebooka, LinkedIna, Instagrama oraz Tindera. Chociaż ten ostatni portal nie jest przeznaczony dla marek, to znalazły się takie, które podchwyciły tymczasowy trend w ramach własnych działań real-time-marketingowych. Dlaczego o tym mówimy? Otóż tak samo, jak zwykli użytkownicy dopasowali się do stylu każdego portalu społecznościowego, zrobić to samo musiały marki. Tak więc, o ile na Facebooku i Instagramie firmy budują swój wizerunek w trochę luźniejszy sposób, o tyle na LinkedIn stają się ekspertami. Czy takie treści mogą być angażujące dla odbiorców? Naturalnie! Pamiętać musisz jednak o kilku ważnych rzeczach.
Dlaczego warto postawić na LinkedIn?
Popularność LinkedIn w naszym kraju zwiększa się z każdym rokiem. To portal, gdzie spotkasz specjalistów z wielu różnych branż. Poznasz ich historię zawodową, a także zrekrutujesz do pracy. To nie jedyne formy działalności na LinkedIn. Portal okazał się bowiem świetnym miejscem również dla marek.
Firmy, które są aktywne na LinkedIn, budują swój wizerunek w odmienny sposób, niż w innych mediach społecznościowych. Tutaj liczy się wiedza najlepiej na poziomie eksperckim. Jeśli więc tak chce być postrzegana Twoja firma, LinkedIn jest dla niej świetnym miejscem. Angażujące posty trafiać będą do osób związanych z branżą, w której działa Twoja marka.
LinkedIn to także świetny portal do działań sprzedażowych. Zwłaszcza jeśli oferta Twojej marki skierowana jest do B2B. Wtedy też możesz na LinkedInie odnaleźć pracowników konkretnej firmy lub osoby decyzyjne, znajdujące się w ich strukturach. Zainteresować możesz ich swoją ofertą, czy to przez publikacje na stronie marki, czy też poprzez wiadomości. Tutaj też miej na względzie dobre praktyki sprzedażowe, które przyczynią się do efektywności takich działań.
Przeczytaj także: Co to jest strategia marketingowa?
Jakie rodzaje treści angażują odbiorców na LinkedIn?
To, co publikujesz jako marka na LinkedIn, ma posłużyć zwiększaniu świadomości oraz budowaniu wizerunku. Treści powinny być więc angażujące, aby docierały do interesującej Cię grupy docelowej. Tym samym zwiększysz szanse marketingowe marki, jak i sprzedażowe. Zasadnicze jest jednak pytanie - jakie powinny to być treści? Na początek poznaj rodzaje treści, które angażują użytkowników LinkedIn.
Treści branżowe
Nie możemy zacząć inaczej, jak od treści typowo branżowych. LinkedIn jest na tyle charakterystycznym portalem społecznościowym, że content bazujący na dziedzinie, w której działa marka, jest podstawą. W ten sposób:
- przybliżysz jej charakterystykę osobom związanym z zupełnie inną branżą,
- przedstawisz aspekty, o których dotychczas mogło się głośno nie mówić.
Prezentuj więc transparentność firmy, czym zachęcisz do współpracy. Szczególnie polecamy publikowanie:
- najnowszych wiadomości związanych z branżą,
- analiz,
- wpisów blogowych,
- czy też opracowań.
Aktualności firmowe
Większość marek chce prezentować swój ekspercki poziom wiedzy na temat branży, w której działa. Stanowić one powinny część publikacji na LinkedIn. Dobrze jest także prezentować, co się w niej dzieje. Content dotyczący sposobu powstawania oferowanych przez firmę produktów (podany w ciekawej formie), zawsze jest mile widziany. Nie dość, że pokażesz trochę „od kuchni” to, czym się zajmuje Twoja marka, to jeszcze przybliżysz cały proces produkcyjny użytkownikom portalu.
W tym przypadku warto, aby Twoja firma wzięła pod uwagę przedstawianie personelu firmy. Zawsze dobrze odbierane przez użytkowników portalu są:
-
wszelkie informacje na temat nowych osób na pokładzie,
-
prezentowanie tych, które są odpowiedzialne za poszczególne działania,
Twoja marka chwali się wtedy swoją załogą, z której jest dumna. Zbudujesz więc wizerunek nowoczesnego pracodawcy, który dba o swoich pracowników, a także ich personal branding.
Zobacz również: 3 cytaty mistrza Yody, które powiedzą Ci, dlaczego warto zlecić napisanie tekstów na stronę internetową
Treści okołobranżowe
Treści okołobranżowe również są angażujące, o ile przedstawisz je w odpowiedni sposób. Musisz znaleźć tu złoty środek, którego potrzebują odbiorcy. Zaspokoisz w ten sposób ich żądzę wiedzy o sprawach, które nie tylko dotyczą jednej, konkretnej branży.
Materiały edukacyjne
Jak wspomnieliśmy, użytkownicy na LinkedIn chcą wiedzieć więcej. Twoja marka może to wykorzystywać w bardzo prosty sposób - publikując materiały edukacyjne. Każda informacja, która dotyczy wiedzy:
- może być cenna,
- może być wykorzystana przez odbiorców w ich działaniach.
Edukując, Twoja marka zyskuje miano przystępnej oraz dzielącej się wiedzą swoich pracowników. To z kolei może zaowocować licznymi komentarzami i udostępnieniami wpisów, co przekłada się na większe zasięgi.
Oferta
Twoja marka niebawem zaprezentuje zupełnie nowy produkt? Napisz o tym! LinkedIn to dobre miejsce do chwalenia się czymś, co niebawem zadebiutuje na branżowym rynku. Przedstawisz w ten sposób ofertę, co może spotkać się z wysokim zaangażowaniem.
Wskazówki
Można by powiązać materiały edukacyjne oraz wskazówki w jeden rodzaj treści. Jednak publikowanie porad powinno wybrzmieć w tym artykule jako osobna część.
Twoja marka, która za darmo przekazuje użytkownikom wskazówki, zyskuje wiernych fanów. Dzielenie się przez firmę wiedzą na temat tego, jak coś zrobić lepiej, szybciej, to zawsze wartościowy content. Obok niego nie przechodzi się obojętnie. Jeśli Twoja firma dostarczy użytkownikom sposobów na efektywniejsze działanie, to będą chcieć więcej.
Odbiorcy w ten sposób:
-
zautomatyzują niektóre procesy,
-
ograniczą czas poświęcony na powtarzalne zadania
-
zaoszczędzone minuty/godziny przeznaczą na coś innego, np. na rozwój osobisty oparty na wiedzy, również przekazanej przez Twoją markę.
Podsumowanie
Aktywne funkcjonowanie marki na LinkedIn ma ogromny sens. Możesz w ten sposób realizować cele marketingowe, np. poprzez budowanie wizerunku firmy. To również dobre miejsce na prowadzenie odpowiednich działań sprzedażowych Twojej firmy.
W następnej części dowiesz się:
-
jakie formaty treści publikować jako marka na LinkedIn,
-
jak pisać posty, które będą angażować odbiorców.
Tagi: