Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Jak założyć konto Google?

Kategoria: Strony internetowe


Jak założyć konto Google?

 

Od kilku lat Google i jego usługi są najczęściej wybierane przez miliony użytkowników. Jak założyć konto Google? Co dzięki niemu można zyskać? Zalet jest wiele, a niektóre z nich są szczególnie ważne dla właścicieli firm. Możliwość zarządzania reklamami, tworzenie wizytówki przedsiębiorstwa w Google Moja Firma, czy wreszcie analityka skuteczności strony internetowej, to jedne z najciekawszych możliwości, które można zyskać dzięki założeniu konta Google.

Google jest potentatem na rynku usług internetowych. Pierwsze jednak skojarzenia z tą nazwą przywodzą na myśl wyszukiwarkę. Nic dziwnego, to najbardziej popularne narzędzie do pozyskiwania informacji na całym świecie. Większość internautów pierwsze swoje kroki w poszukiwaniu firm, produktów lub usług, kieruje właśnie do wyszukiwarki - wpisuje zapytanie i otrzymuje najbardziej dopasowaną odpowiedź. To oczywiście niejedyne narzędzie, jakie firma ma w swoim portfolio. Oferuje ona znacznie więcej, ale najczęściej do skorzystania z innych dobrodziejstw, konieczne jest konto Google. Otwiera ono drzwi do usług przydatnym zarówno użytkownikom prywatnym, jak i firmom w celu lepszej promocji swojej działalności, czy też analizy ruchu oraz poczynań użytkowników na stronie internetowej. W tym wpisie pokażemy, jak założyć konto Google i do czego ono może się przydać.

Czym jest konto Google?

Codzienne funkcjonowanie w sieci wymaga od nas tworzenia kont w ramach różnych usług oraz portali. Media społecznościowe, e-mail, komunikator, CRM online, to tylko niektóre z nich. W każdym logujemy się za pomocą loginu, który może być naszym adresem mailowym, a także hasła. Konto Google to także nasz profil, ale w ramach całego, dużego ekosystemu. Podobnie, jak do innych platform, wykorzystujemy do zalogowania adres mailowy (przeważnie z domeną gmail.com, ale są też inne ewentualności - nasz adres w ramach Google Workspace) oraz hasło. Jednak tutaj dane te pozwalają nam na korzystanie z więcej niż jednej usługi.

Do czego mogę wykorzystać konto Google?

Tak jak już nadmieniliśmy, Google to bardzo duży ekosystem. Firma nie oferuje jednej usługi, a cały ich szereg. Zacząć możemy, chociażby od sztandarowej, czyli poczty Gmail. W jej ramach otrzymujemy za darmo dostęp do jednej z najlepszych platform pocztowych, w ramach której dostajemy skrzynkę o pojemności 15 Gb. Utworzony w Gmail adres oraz hasło posłużą nam do kolejnych usług. Następnie możemy przejść do produktu, jakim jest przeglądarka internetowa Google Chrome. Dzięki temu, że posiadamy konto w usłudze, możemy synchronizować historię, zapisane karty, a także hasła między tą samą przeglądarką zainstalowaną na różnych urządzeniach, np. na komputerze i smartfonie. Ten sam profil wykorzystamy także do zalogowania na YouTube, aby obejrzeć interesujące nas materiały filmowe. Chcemy stworzyć dokument? Może arkusz kalkulacyjny? Czy jednak przechowywać pliki w chmurze? Takie możliwości da nam to samo konto w ramach usługi Google Drive. Kupiliśmy telefon z systemem Android? Żeby w pełni wykorzystać jego możliwości, podamy dane tego samego konta. To oczywiście nie wszystko.

 

Google oferuje ciekawe usługi, które mogą wykorzystywać przedsiębiorcy. Na początek - Google Moja Firma. Na łamach naszego bloga opisywaliśmy już możliwość tworzenia własnej wizytówki w ramach tej usługi, dlatego też odsyłamy do stosownego wpisu. Pokrótce wspomnimy, że w ramach Google Moja Firma tworzymy wizytówkę naszej firmy, która pojawi się w wynikach wyszukiwania, a także pozwoli nam na utworzenie punktu w Mapach Google. To z kolei umożliwi potencjalnym klientom namierzenie nas na mapie i bezproblemowe trafienie do naszego sklepu lub punktu usługowego.

 

Jeśli mamy sklep internetowy, czy też inny rodzaj witryny, możemy zgłosić ją do indeksowania w wyszukiwarce za pomocą usługi Google Search Console. Natomiast szereg informacji na temat ruchu na niej, realizowaniu konwersji, charakterystyki klientów dowiemy się dzięki implementacji na stronie kodu z Google Analytics. To potężne narzędzie analityczne, które po zalogowaniu na konto Google, pomaga zrozumieć zachowania użytkowników i wyciągać wnioski, które mogą zaowocować działaniami zwiększającymi ruch na stronie. Przedsiębiorcy mogą także być zainteresowani Google Ads, która pozwala na tworzenie kampanii reklamowych i wyświetlanie ich w wyszukiwarce, czy też innych usługach dostarczanych przez firmę, np. w ramach Google AdSense na innych stronach internetowych. Żeby jednak były one najbardziej efektywne, warto zwrócić się do osób, które mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tej materii.

Jak założyć konto Google?

Jak możemy zauważyć, jedno konto pozwala nam na korzystanie z wielu wartościowych usług, przydatnych prywatnie, jak i naszej firmie. Nie wymienialiśmy ich w niniejszym tekście wszystkich, a skupiliśmy się na najpopularniejszych i najbardziej przydatnych. Żeby móc z nich korzystać, musimy założyć darmowe konto.

Na początek musimy udać się na stronę https://gmail.com. Na niej znajduje się przycisk „Utwórz konto”. Znajdziemy go w prawym górnym rogu, a także na pierwszej sekcji strony, która wyświetla się po załadowaniu. Po kliknięciu zostaniemy przekierowani do kreatora tworzenia nowego konta. Na początek musimy wprowadzić podstawowe dane - w tym przypadku to imię i nazwisko. Następnie bardzo ważny etap, czyli wprowadzenie nazwy użytkownika. Będziemy ją wykorzystywać w logowaniu do usług Google, a także będzie stanowić nasz adres mailowy. Jeśli nazwa, którą wprowadzimy, jest już zajęta przez innego użytkownika, platforma poinformuje nas o tym oraz wskaże dostępne inne kombinacje na podstawie wpisanego loginu.

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie hasła dostępowego - wpisujemy je w dwóch miejscach. Należy pamiętać o stosowaniu bezpiecznych haseł, które będą skomplikowane i trudne do odgadnięcia. Unikajmy naszych imion, dat urodzenia, ich połączenia, czy też innych danych, które łatwo z nami skojarzyć. Jeśli nie mamy pomysłu na żadne hasło, możemy skorzystać z darmowych generatorów. Po wprowadzeniu wymienionych danych klikamy na przycisk dalej. W kolejnej części kreatora musimy podać numer naszego telefonu. To sposób Google na weryfikację, czy to właśnie my będziemy właścicielami tego konta. Na nasz telefon przyjdzie kod weryfikacyjny, który wprowadzimy w kolejnym oknie. Możemy też, zamiast SMS-a wybrać połączenie głosowe, wtedy też lektor odczyta nam kod. Ten sam numer telefonu wykorzystamy w sytuacji, kiedy zapomnimy hasła do naszego konta. Na niego zostanie wysłana wiadomość SMS z wygenerowanym kodem, który umożliwi nam zmianę hasła i podanie nowego. Po jego wprowadzeniu klikamy na przycisk „Weryfikuj”. Google w następnym oknie poprosi nas jeszcze o kolejne dane. Wskazać możemy pomocniczy adres e-mail, który może być przydatny, jeśli utracimy kontrolę nad kontem - nie jest to obowiązkowe. Musimy za to podać datę naszego urodzenia oraz płeć.

 

W kolejnym kroku będziemy mogli zdecydować, czy podany numer telefonu chcemy wykorzystywać w ramach innych usług Google, które pozwalają m.in. na odbieranie połączeń i wiadomości wideo, czy też umożliwiają personalizowanie. Możemy wyrazić na to zgodę lub pominąć ten krok. Następnie konieczne jest wybranie sposobu personalizacji utworzonego konta. Możemy skorzystać z dwóch opcji: szybkiej lub ręcznej. Pierwsza opiera się tylko na jednym kroku, druga zaś na 5, wymagających od nas dodatkowych ustawień w zakresie: zachowywania naszej aktywności w internecie i aplikacjach, przechowywania historii oglądanych materiałów na YouTube, prezentowania dopasowanych do naszego profilu lub ogólnych reklam, przypomnień dotyczących ustawień prywatności, a także potwierdzenia wybranych opcji.

 

Teraz pozostaje nam tylko potwierdzić zapoznanie się z regulaminem, a także polityką prywatności. Po zaakceptowaniu zostaniemy przeniesieni do skrzynki odbiorczej w ramach usługi Gmail. W ten sposób utworzyliśmy nasze konto Google, które możemy wykorzystywać w ramach wielu usług całego ekosystemu.

Podsumowanie

Google to nie tylko wyszukiwarka, ale także szereg usług przydatnych w rozwoju firmy. Dzięki założeniu konta Google otrzymujemy dostęp do platformy pocztowej, ale także możliwości indeksowania naszej witryny w wynikach wyszukiwania, analizowania ruchu na niej, a także profilu kupujących, a nawet tworzenia kampanii reklamowych. Wszystkie usługi Google przewidziane dla biznesu są pomocne w działaniach przedsiębiorstwa, których celem jest zwiększanie sprzedaży.


Tagi: