Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Marketing rekomendacji, czyli jak wpływać na proces zakupowy Twoich klientów

Kategoria: Strony internetowe


Marketing rekomendacji, czyli jak wpływać na proces zakupowy Twoich klientów

Klienci stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Podejmują decyzje zakupowe po przeanalizowaniu wielu aspektów. Co Twój biznes może zrobić, żeby ich przekonać do siebie i swojej oferty? Marketing rekomendacji, czyli zbudowany na opiniach klientów, to jeden ze sposobów. Jego efektywność jest na bardzo wysokim poziomie, co może dostarczyć Ci nowych klientów i zysków. Zobacz, jak go wykorzystać w Twojej firmie.

Generowanie leadów i sprzedaż produktów lub usług to najważniejsze cele dla każdej firmy - Twojej również. Dzięki temu osiągasz zyski. Czasy jednak się zmieniają, a Ty musisz wykorzystać powszechny dostęp do internetu jako element, który pomaga Ci w sprzedaży. Możesz to robić poprzez stronę internetową, a także towarzyszące jej inne działania, np. pozycjonowanie. Klienci z kolei wykorzystują sieć, żeby sprawdzić produkt i Twoją firmę, zanim zdecydują się na zakup. Szukają opinii, czyli wypowiedzi, które podpowiedzą im, czy to, co chcą kupić, jest dobre i spełni ich oczekiwania. To jest właśnie moment na Twoje działania. Jakie? Przekonasz się w dalszej części tekstu.

Przeczytaj także: Co to jest strategi marketingowa?

Co to jest marketing rekomendacji, czyli co robić, żeby klienci korzystali z Twojej oferty

Zwróć uwagę, jak dziś potencjalny klient podchodzi do procesu zakupowego i ile czasu na to poświęca. Chce nabyć wysokiej jakości produkt lub skorzystać z usług firmy, która zrobi wszystko tak, jak trzeba. 

Klient wykonuje następujące czynności, żeby kupić produkt lub skorzystać z usługi:

  • wyszukuje w internecie ofert,

  • zapoznaje się z opisem,

  • porównuje ceny z innymi produktami/usługami,

  • poszukuje opinii,

  • na podstawie recenzji, dokonuje zakupu.

W każdym z tych etapów Twoja firma bierze czynny udział. Przykładowo: aby klienci mogli znaleźć oferowane przez Ciebie produkty, tworzysz stronę internetową i dbasz o jej pozycjonowanie w wyszukiwarce. Ciekawe i angażujące opisy usług, czy też towarów w sklepie zrealizujesz w ramach content marketingu. Co jednak z dalszymi krokami?

Marketing rekomendacji to działanie, które zachęca klientów do wyrażania pozytywnych opinii o produkcie i Twojej firmie. Dzięki temu zrealizujesz kolejny etap na drodze do podjęcia decyzji o zakupie. Recenzje, czy też opinie są jednym z najważniejszych elementów, które wpływają na sprzedaż.

Potencjalni klienci chcą poznawać zdanie innych osób na temat produktów. Od tego uzależniają swoje dalsze działanie. Możesz porównać ten sposób oddziaływania na klientów jako podobny do społecznego dowodu słuszności. Skoro produkt ma mnóstwo pochlebnych rzetelnych opinii, to jest on godny uwagi - tak samo z usługą, czy też firmą.

 

Zobacz także: Marketing efektywnościowy, czyli wydajność najważniejsza

 

Jak wygląda marketing rekomendacji w sieci - co zrobić, żeby dostać pochlebne opinie?

Marketing rekomendacji jest od dawna stosowany przez mnóstwo firm. Jak on wygląda w praktyce? Skupia się na zdobywaniu dwóch rodzajów opinii.

Opinie dodawane przez klientów - bez zachęcania

Najcenniejsze dla Twoje firmy zawsze będą te opinie, które klienci wystawią bez żadnej ingerencji. Będzie to sposób na docenienie produktu, czy też usługi. Zdobywanie takich opinii możesz realizować poprzez działanie zgodne z oczekiwaniem klientów.

 

Zwróć uwagę na to:

  • jak obsługujesz swoich klientów,

  • jaki jest termin realizacji przez Ciebie usługi lub dostarczenia produktu,

  • jakiej jakości produkty i usługi oferujesz,

  • jak komunikujesz się z klientem podczas realizacji zamówienia,

  • czy w razie ewentualnych problemów z produktem/usługą, działasz na korzyść klienta.

 

Zdobyte na podstawie powyższego działania pozytywne opinie o Twojej firmie lub ofercie mają najlepszy wpływ na kolejnych potencjalnych klientów.

Opinie dodawane przez klientów - po ich zachęceniu

Jeśli chcesz otrzymywać pozytywne recenzje produktów, musisz się także postarać, aby przekonać do tego klientów. Na szczęście nowoczesne sposoby komunikacji pomagają w zdobywaniu opinii. 

 

Żeby zdobyć recenzje produktu, usługi lub firmy:

 

Jeśli chcesz dostawać pozytywne opinie o swojej marce lub ofercie:

  • Zachęcaj do tego mailem po otrzymaniu przez klienta produktu,

  • Dodawaj do produktów wydrukowaną prośbę o dodanie recenzji,

  • Przypominaj po pewnym czasie o możliwości wystawienia opinii,

  • Działaj na emocjach, np. pokazuj korzyści, jakie będą mieli inni klienci z dodania opinii - będą wiedzieć, czy to wartościowy produkt.

Jakie opinie działają najlepiej na Twoją sprzedaż?

Na pytanie z nagłówka pewnie odpowiesz we własnym zakresie, że pozytywne. Jasna sprawa! Tylko pamiętaj, że klienci widzą, które recenzje produktów są wynikiem marketingu rekomendacji, a które powstały w wyniku tzw. „Szeptanki”.

 

Opinie, które dobrze wpłyną na sprzedaż produktów lub Twoich usług powinny być:

  • rzetelne, czyli wskazujące wszystkie wady i zalety,

  • potwierdzone skorzystaniem z usługi lub zakupem produktu,

  • naturalne,

  • opcjonalnie opatrzone zdjęciem.

Korzyści z marketingu rekomendacji, które zwiększą Twoją sprzedaż

Wdrożenie marketingu rekomendacji do strategii działania jest dość prostym zabiegiem. Przede wszystkim jest opłacalne z punktu widzenia biznesu.

 

Korzyści dla Twojej firmy z marketingu rekomendacji:

  • baza pozytywnych opinii o produkcie, usłudze, marce,

  • społeczny dowód słuszności skorzystania z Twojej oferty,

  • generowanie większej ilości leadów,

  • wzrost sprzedaży.

Podsumowanie

Wykorzystywanie pozytywnych opinii do sprzedaży własnych produktów i usług to skuteczne działanie. Marketing rekomendacji kładzie nacisk na to, aby były one naturalne, rzetelne i wystawione przez klientów, którzy naprawdę mieli do czynienia z danym przedmiotem, czy też skorzystali z oferty firmy. Tylko wtedy są one pomocne innym użytkownikom sieci. Twojej firmie pozytywne opinie dostarczą promocji produktów oraz większych zysków.

 

 

Tagi: