Jak najłatwiej dotrzeć do klientów? Na to pytanie sporo osób odpowie, że najszybszą formą będzie reklama. Tylko, czy ona zawsze jest skuteczna? Niektóre jej rodzaje na pewno. Reklama w internecie rządzi się prawami, które warto znać. Nie każdy chce bowiem przepalać pieniądze, które może wykorzystać w innym celu. Sprawdźmy więc, jak to jest z promowaniem w sieci i na co trzeba zwrócić uwagę.
Z czym się kojarzy reklama? Jednym z długą przerwą między filmami, drugim z szybką formą dotarcia do tych pierwszych. Oczywiście, nie ograniczamy się do spotów, które widać w telewizji, ale też słychać w radio, czy też można zobaczyć w prasie. To tzw. stare media. Co z nowymi? Sieć to kopalnia wiedzy, ale także i możliwości promocji. Reklama w internecie ma wiele twarzy. Do każdej z nich trzeba podchodzić z dystansem, uprzednio zasięgnąć wiedzy i rad osób, które na tym temacie zjadły zęby. Mogłoby się bowiem wydawać, że przygotowanie i opublikowanie kampanii reklamowej w sieci, to tylko kilka kliknięć. Dla osoby wprawionej tak, dla nowicjusza może też, ale efekt będzie mizerny, albo nawet zerowy. Z tym że promocja produktu i marki w sieci nie ogranicza się do reklam displayowych, które są wyświetlane użytkownikom. Opcji jest znacznie więcej, a niektóre z nich dla wielu osób mogą nie być oczywiste. Przyjrzyjmy się im.
Co to jest reklama w internecie?
Zacznijmy jednak od wyjaśnień, czym w ogóle jest reklama w internecie. To działania marketingowe, mające na celu promocję firmy, marki, a także produktów oraz usług z wykorzystaniem sieci. Dzięki reklamie w internecie możemy bardzo wiele osiągnąć. Firmy, które z nich korzystają, doceniają zarówno możliwość budowania świadomości wśród klientów, ale także realizowanie celów sprzedażowych. Musimy tu zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną rzecz, która sprawia, że między reklamą w internecie, a tą w telewizji, radiu, prasie, czy też w formie banerów zachodzi ogromna różnica. Działania promocyjne w sieci są bardziej precyzyjne pod względem grupy docelowej. Dzięki niej możemy dotrzeć do tych użytkowników sieci, na których nam najbardziej zależy. Co więcej, lepiej ich poznamy. Zdobędziemy informacje, które pozwolą nam określić konkretną personę, co wpłynie pozytywnie na dalsze działania. Będą one dokładniejsze, a co za tym idzie, mogą w lepszy sposób przełożyć się na osiąganie celów, które sobie wyznaczyliśmy, udostępniając reklamę.
Reklama w internecie - od czego zacząć?
Żeby jakakolwiek reklama miała sens, musi być przemyślana. Nie ma co na oślep strzelać np. banerami. Ogromna zaleta, którą jest bogactwo dostępnych możliwości, jest jednocześnie pułapką. Brak wiedzy, analizy, jak stosować reklamę w internecie, może wiązać się z przepalaniem budżetu. To samo może nas spotkać, kiedy starannie przygotowana kampania będzie prowadzić do kiepskiego miejsca - słabej jakości strony internetowej. Rozczarowanie odbiorców, jak i nasze straty związane z nietrafionym zaangażowaniem środków, to nie jest dobra droga do budowania efektywnego biznesu i promocji w sieci. Dlatego też trzeba powtórzyć - każda reklama w sieci musi być przemyślana. Parafrazując wypowiedź Laski z „Chłopaki nie płaczą” - musisz zadać sobie ważne, ale to bardzo ważne pytania: jaka jest grupa docelowa, do której chcę dotrzeć; co chcemy uzyskać oraz jakim budżetem dysponujemy. Inną, ale równie ważną kwestią, o której już była mowa - jaka jest jakość miejsca, do którego reklama będzie kierować. Znając odpowiedzi na te pytania, można przejść do wyboru sposobu promocji biznesu w sieci. A jest w czym wybierać.
Reklama w internecie - co wybrać?
Internet bogaty jest w różnego rodzaju formaty reklamowe, na które można się zdecydować. Czy każdy z nich jest wart zainteresowania? To zależy od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Jeden z nich powinien być jednak rozważany przez wszystkich.
Pozycjonowanie
Tak, pozycjonowanie stron również można rozpatrywać w kontekście reklamy w internecie. Dlaczego? Otóż to jedno z najbardziej efektywnych (w długim okresie czasu) działań, które promuje markę lub oferowane przez nią produkty. Zakrojone na szeroką skalę działania SEO i SEM skupiają się na dwóch obszarach: on-site oraz off-site. Pierwsze przeprowadzają procesy poprawy widoczności strony na niej samej - począwszy od kodu, dostępności, na treściach i opisach kończąc. Off-site skupia się za to na zabiegach poza witryną, np. na budowaniu link buildingu, a także content marketingu na zewnętrznych portalach.
Jaki efekt przynieść nam może umiejętne pozycjonowanie strony internetowej?
Zaistnienie naszej witryny na wysokich miejscach w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. To coś, o co należy zadbać bez względu na branżę, a także grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że to jedna z najlepszych form reklamowych dostępnych w internecie. Jej efektywność potrafi być naprawdę na bardzo wysokim poziomie, a skutki dla marki nie będą rozpatrywane jednostkowo, tylko w szerszym znaczeniu. Pisaliśmy o tym dość szczegółowo w innym wpisie na naszym blogu - Zalety pozycjonowania strony internetowej. Wracając jednak do kwestii reklamowych, musimy pamiętać o jednej ważnej rzeczy, wybierając taką formę. Z reguły jesteśmy nastawieni, że wraz ze startem promowania, natychmiast lub w przeciągu krótkiego czasu otrzymujemy pozytywne wyniki. O tym nie ma mowy w przypadku pozycjonowania. To długotrwały proces, którego rezultaty zauważymy dopiero po kilku miesiącach. Jednak ta inwestycja jest warta swojej ceny, która w porównaniu do innych form, jest niższa - rozpatrując ją na zasadzie zaangażowanych środków w przełożeniu na efekt.
Dla kogo taka forma reklamy?
Pozycjonowanie strony jako reklama to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm. Zarówno tych, które już funkcjonują w sieci, jak i całkowicie nowych.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania zależny jest od zasięgu działania, przeprowadzonych zabiegów oraz konkurencyjności fraz kluczowych. Biorąc pod uwagę chęć promowania na rynku lokalnym mowa o kwotach w przedziale 500 zł - kilka tysięcy zł miesięcznie. Koszt ten wzrasta, jeśli działania SEO prowadzone mają być globalnie. Wtedy należy wziąć pod uwagę kwoty rzędu kilku - kilkunastu tysięcy zł miesięcznie.
Jakie są zalety pozycjonowania?
Efekty, które uda się uzyskać, będą pracować na firmę przez długi czas. Dzięki temu zwiększany jest ruch na stronie, skutkujący budowaniem wizerunku marki oraz sprzedażą.
Jakie są wady pozycjonowania?
Najważniejszą wadą pozycjonowania jest brak możliwości zagwarantowania sukcesu w krótkim czasie. Z kolei po ich osiągnięciu, należy dbać o utrzymanie wysokiego miejsca w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli nadal podejmować działania z zakresu SEO.
Kiedy można się spodziewać efektów pozycjonowania?
W zależności od stanu witryny, przyjętej strategii, a także podejmowanych w jej ramach działań, pozycjonowanie może przynosić efekty w ciągu 2 - 6 miesięcy.
Jak mierzyć skuteczność pozycjonowania strony?
Monitorowanie skuteczności pozycjonowania możemy wykonywać na podstawie dwóch narzędzi: Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsze pozwoli na badanie stanu witryny w wyszukiwarce oraz zajmowanego miejsca. Z kolei Google Analytics umożliwia kontrolowanie przychodzącego ruchu oraz współczynnika konwersji. Inne narzędzie pozwalają dodatkowo na sprawdzenie pozycji witryny w wyszukiwarce przy stosowaniu filtra związanego z urządzeniem - smartfon, komputer, a ponadto wskazywać lokalizację takich zapytań.
Google Moja Firma
Jak coś jest za darmo, to dlaczego z tego nie skorzystać? Okazuje się, że Google Moja Firma to niedoceniany przez wiele osób sposób na bezpłatną reklamę w internecie. Co prawda sprawdza się najlepiej na gruncie lokalnym, ale działa. Jak to wygląda? Utworzona w ramach Google Moja Firma wizytówka zawiera informacje na temat prowadzonej działalności oraz jej lokalizacji. Jednocześnie na Mapie Google pojawia się znana przez użytkowników nawigacji tzw. pinezka, gdzie znajduje się nasz lokal.
Jaka jest rola wizytówki w Google Moja Firma?
Potencjalny klient poszukujący oferowanych przez naszą firmę produktów, a nawet wprost konkretnej marki, po wpisaniu w wyszukiwarce zobaczy sugestię w postaci wizytówki. Z niej dowie się, co oferujemy, gdzie może znaleźć nasz punkt. Jego decyzja zakupowa, czy też zachęta do skorzystania z usług, może być podyktowana także opiniami, które widnieją w wizytówce. Dlatego też warto zadbać, aby klienci je wystawiali. W takiej darmowej reklamie umieszczone są również namiary na nas - e-mail, adres strony internetowej oraz telefon. Dzięki temu istnieją bardzo spore szanse na konwersję, czyli podjęcie przez użytkownika sieci działań zmierzających do nawiązania z nami kontaktu, czy to drogą mailową, czy też telefoniczną. To wszystko, podkreślam, za darmo. Stworzenie wizytówki w Google Moja Firma nie jest trudne i można taki proces przeprowadzić samodzielnie.
Dla kogo wizytówka w Google Moja Firma?
Wizytówka stworzona w Google Moja Firma to rewelacyjny sposób reklamy dla stacjonarnych punktów firmy. Pozwala na umieszczenie w wynikach wyszukiwania odpowiedniej informacji o lokalizacji, podobnie, jak w aplikacji Google Maps, która jest chętnie wykorzystywana przez użytkowników smartfonów.
Ile to kosztuje wizytówka w Google Moja Firma?
Założenie wizytówki w Google Moja Firma jest bezpłatne. Warto o tym pamiętać, ponieważ pojawiło się wielu naciągaczy, którzy twierdzą, że za tego typu formę reklamową trzeba słono zapłacić.
Jakie są zalety wizytówki?
Wizytówka pozwala na bardzo łatwe dotarcie do osób, które szukają firmy bądź konkretnych produktów lub usług w swojej okolicy.
Jakie są wady wizytówki?
Należy poświęcić trochę czasu na uzupełnienie wizytówki. Pozwala ona także na wystawianie opinii o firmie, więc trzeba wystrzegać się negatywnych komentarzy.
Kiedy można się spodziewać efektów założenia wizytówki?
Efekty założenia wizytówki w Google Moja Firma pojawią się nie wcześniej, niż po 14 dniach od jej założenia. W tym czasie Google podejmie próbę weryfikacji naszego biznesu poprzez przesłanie na adres siedziby specjalnej pocztówki z kodem, który trzeba wprowadzić w ustawieniach usługi.
Content Marketing
Nieoczywisty dla sporej grupy osób jest także inny sposób na reklamę w sieci. To content marketing. Ten sam zabieg, który jest wykorzystywany w ramach omawianego już pozycjonowania, to także reklama w internecie. Tworzenie wartościowych dla odbiorców treści, które pomagają w zdobyciu wiedzy, rozwiązaniu jakiegoś problemu, pozwala na promowanie marki. Dzięki contentowi budowany jest jej wizerunek jako profesjonalnej, znającej się na tym, co robi, a jednocześnie zafascynowanej branżą, w której działa. To świetny sposób na promocję, której efektywność jest na bardzo wysokim poziomie.
Jakie działania prowadzone są w ramach content marketingu?
Podobnie jednak, jak w przypadku pozycjonowania, zalecana jest cierpliwość przy jego stosowaniu. Content marketing wymaga researchu tematów, które są poszukiwane przez potencjalnych odbiorców. Do tego trzeba napisać tekst, stworzyć materiał video, czy też opracować inną formę contentu. Nie może być ona byle jaka - powinna interesować, angażować, przekazywać pokaźną dawkę cennej wiedzy. Najłatwiej prowadzić taką promocję poprzez firmowego bloga. To czasochłonny proces, którego skutki również nie są natychmiastowe. Jednak połączony z dobrą strategią pozycjonowania przynosi satysfakcjonujące efekty, zarówno pod względem sprzedaży, jak i zbudowanego wizerunku.
Dla kogo Content Marketing?
Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym rodzaju biznesu.
Ile to kosztuje?
Koszt content marketingu zależy od tematyki oraz rodzaju dostarczanych treści. Są one przygotowywane przez copywritera, który wdraża się działalność firmy, aby go rozumieć.
Jakie są zalety Content Marketingu?
Zaletą content marketingu jest otrzymywanie unikalnych treści, które angażują odbiorców. Przekłada się to na budowanie wizerunku oraz wpływ na sprzedaż.
Jakie są wady Content Marketingu?
Wymaga cierpliwości od firmy, aby copywriter mógł się wdrożyć w temat. Potrzebne jest również udzielanie wyczerpujących informacji na zapytania osoby piszącej dla nas treści.
Kiedy można spodziewać się efektów?
Efekty content marketingu uzależnione są od pozycjonowania. Można je zatem zauważyć po 1-6 miesiącach od rozpoczęcia.
Jak mierzyć skuteczność Content Marketingu?
Aby wiedzieć, czy content marketing jest skuteczny, skorzystamy z podobnych rozwiązań, jak w przypadku pozycjonowania, czyli Google Search Console oraz Google Analytics.
Google Ads
Czy zatem da się uzyskać natychmiastową korzyść stosowania reklamy w internecie? Owszem, wystarczy umiejętnie podejść do tematu Google Ads. Platforma dla reklamodawców jest bogata w wiele możliwości. Pojawienie się linka do strony na pierwszych miejscach w płatnych wynikach wyszukiwania? Reklama displayowa na innych witrynach? Google Ads stoi otworem przed każdym, kto chce promować swój biznes w sieci. Nie sztuką jest bowiem zrobić reklamę, ale skuteczną już tak. Może się wydawać, że kilka kliknięć dzieli nas od sukcesu. To możliwe, ale trzeba wiedzieć jak opracować kampanię, jakie dobrać słowa kluczowe oraz dysponować odpowiednim budżetem. Bez tego ani rusz. Dlatego też rzadkością jest, aby firmy we własnym zakresie rozpoczynały promocję w ramach Google Ads. Zwykle powierza się to zadanie specjalistom, którzy wiedzą, jakie kroki podjąć, aby efekty były zadowalające, a nie doprowadzały do przepalania pieniędzy.
Czy warto korzystać z Google Ads?
Skorzystać z takiej formy reklamy w internecie mogą wszystkie marki. Jej zaletą jest docieranie do konkretnej grupy docelowej, a zatem do tych osób, które rzeczywiście szukają konkretnych produktów lub firm. Najciekawsze jednak w Google Ads jest rozliczenie, co również docenia wiele przedsiębiorstw. Płaci się tutaj na zasadzie PPC, czyli pay per click. Co to oznacza? Dopiero po kliknięciu użytkownika w naszą reklamę, zapłacimy za to. Samo wyświetlenie nie generuje dla marki żadnego kosztu. Czy warto korzystać z Google Ads? Oczywiście, że tak, ale trzeba umiejętnie podchodzić do tego typu rozwiązania, a najlepiej połączyć je z pozycjonowaniem. Wtedy też działamy w dwóch przestrzeniach czasowych - teraźniejszości (wyświetlanie reklam użytkownikom tu i teraz) oraz przyszłości (pojawianie się strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania).
Dla kogo reklama Google Ads?
Reklama w ramach platformy Google Ads możliwa jest dla wszystkich. Warto jednak zwrócić uwagę na pewne ograniczenie, czyli branże zajmujące się alkoholem, hazardem, kredytami, pożyczkami, suplementami diety oraz podróbkami produktów.
Ile kosztuje reklama Google Ads?
Koszt, jaki należy ponieść w ramach Google Ads, jest zależny od konkurencji w branży, słowach kluczowych oraz obszaru działania reklamy.
Jakie są zalety?
Możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej, zdecydowanej na zakup produktu, a także poszukującej o nim informacji w wyszukiwarce Google.
Jakie są wady?
Funkcjonowanie reklamy jedynie, kiedy zapewniony jest na nią budżet.
Kiedy można spodziewać się efektów?
Efektów takiej formy możemy spodziewać się w bardzo krótkim czasie od momentu publikacji oraz weryfikacji reklamy.
Jak mierzyć skuteczność Google Ads?
Skuteczność reklamy w Google Ads można mierzyć za pomocą kodu śledzącego zaimplementowanego na stronie. Również w panelu usługi otrzymamy informację na temat tego, ile razy reklama została wyświetlona i ile było w nią kliknięć.
E-mail marketing
Każdego dnia użytkownicy sieci otrzymują różne ilości maili. Informacja o wysłaniu towaru, rachunek za usługi telekomunikacyjne, wiadomość z pracy, to tylko niektóre sytuacje, w których wykorzystywany jest e-mail. Reklama w internecie przybiera tutaj formę newslettera. Jest on wysyłany do odbiorców jedynie za ich uprzednią zgodą - zapisaniem się na listę oraz zaakceptowaniem regulaminu. Inaczej takie praktyki nie są dozwolone.
Jak można wykorzystać E-mail marketing?
E-mail marketing umożliwia docieranie do osób najbardziej zainteresowanych marką lub produktem. Bez ich zaangażowania, czyli zapisania, nie jest to możliwe. Firmy wykorzystują newslettery do przekazywania wiedzy, informowania o nowościach, aktualnościach, a także obniżkach cen. Jest to bardzo efektywny sposób na promocję. Jednak tak, jak przy większości wcześniej wymienionych, trzeba do niego podchodzić z odpowiednio przygotowaną strategią.
Dla kogo e-mail marketing?
E-mail marketing to ciekawa propozycja dla firm działających w branży e-commerce (sklepy internetowe), a także prowadzących blogi.
Ile to kosztuje?
Koszt e-mail marketingu zależny jest od platformy, z której korzystamy, bazy subskrybentów, strategii oraz kreacji.
Jakie są zalety?
Zaletą e-mail marketingu jest możliwość budowania wizerunku poprzez spersonalizowane wiadomości. To także sposób na dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami.
Jakie są wady?
Prowadzenie e-mail marketingu wymaga zbudowania bazy odbiorców. Trzeba także poświecić sporo czasu na przygotowanie odpowiedniej strategii oraz treści.
Kiedy można się spodziewać efektów?
Zauważyć efekty e-mail marketingu można w bardzo krótkim czasie. Przeważnie to kilka godzin od wysłania interesującej odbiorców wiadomości.
Jak mierzyć skuteczność?
Mierzyć skuteczność tego rozwiązania można za pomocą platformy, z której korzystamy do wysyłania wiadomości. Zobaczymy w niej współczynnik konwersji, ile osób otworzyło wiadomość, ile znajduje się w bazie, a także będziemy mogli kontrolować kto i dlaczego wypisuję się z listy subskrybentów.
Social Media
Rzadko kto dziś nie korzysta z mediów społecznościowych. Rozpiętość wiekowa użytkowników, w zależności od rodzaju social media, potrafi być bardzo zróżnicowana. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok różnią się sposobem komunikacji, ale pozwalają na dotarcie do naszej grupy docelowej. Promowanie marki, czy też produktów w mediach społecznościowych można prowadzić w dwojaki sposób. Pierwszy, a zarazem najbardziej oczywisty, to założenie i prowadzenie profilu. Specjalnie podkreślone zostają obydwie te czynności, ponieważ pierwsza z nich nic nie daje. Aktywne działanie w social media, czyli publikowanie angażujących postów, real-time-marketing, potrafi przekładać się na ciekawe efekty promocyjne. Drugim sposobem działania jest tworzenie i realizowanie kampanii reklamowych. Podobnie, jak w przypadku Google Ads, można wybierać jej cel, a także grupę docelową. To bardzo wygodne rozwiązanie, które stosuje wiele marek.
Dla kogo reklama w social media?
Reklama w mediach społecznościowych to dobry sposób na promocję dla firm, które działają w popularnych branżach.
Ile to kosztuje?
Koszt reklamy w social media zależny jest od portalu, rodzaju kampanii (jej celu), a także zasięgu działania.
Jakie są zalety?
Zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest możliwość dotarcia do jasno sprecyzowanych grup docelowych, a także osób, które odwiedziły bądź obserwują profil marki w social media.
Jakie są wady?
Źle przygotowana kampania reklamowa nie dostarczy żadnych pozytywnych efektów, a spowoduje stratę pieniędzy.
Kiedy można się spodziewać rezultatów?
Rezultatów reklamy w mediach społecznościowych można się spodziewać w ciągu kilku godzin od jej publikacji i zatwierdzenia przez portal.
Jak monitorować skuteczność?
Skuteczność reklamy w social media można badać na podstawie narzędzi analitycznych dostarczonych przez portal. Dowiemy się z nich, do ilu osób dotarła taka forma promocji, a także ile w nią kliknęło.
Remarketing
Reklama w internecie realizowana jest także w formie remarketingu. To ciekawe działania, które sprawiają prezentowanie banerów wszystkim, którzy odwiedzili konkretną witrynę i szukali na niej produktów. Remarketing jest wykorzystywany w celu przypomnieniu potencjalnym klientom, że interesowali się jakąś rzeczą w oferty sklepu internetowego. Dzięki integracji witryny z różnymi platformami prezentowanie reklam może odbywać się z mediach społecznościowych, a także na innych stronach, np. z lokalnymi informacjami, czy też na dużych portalach.
Dla kogo remarketing?
Z remarketingu mogą korzystać sklepy internetowe oraz właściciele serwisów, na których łamach oferowane są produkty lub usługi.
Ile kosztuje remarketing?
W przypadku remarketingu musimy wziąć pod uwagę płatność za 1000 wyświetleń, bądź za dokonaną konwersję.
Jakie są zalety?
Wśród zalet remarketingu wymienia się m.in. niski próg wejścia (niewielka kwota budżetu dziennego). Istotne jest również przypomnienie potencjalnemu klientowi, że oglądał produkt, co pomaga w podjęciu decyzji zakupowej.
Jakie są wady remarketingu?
Do remarketingu należy podchodzić z rozsądkiem. Nadmierne “atakowanie” użytkownika internetu takimi samymi reklamami może spowodować skutek odwrotny od zakładanego.
Kiedy można się spodziewać efektów?
Skuteczność remarketingu może być widoczna w ciągu kilku godzin od podjętych działań.
Jak mierzyć skuteczność remarketingu?
Efektywność działań marketingowych można mierzyć za pomocą platform, z których korzystamy. Niezbędna jest wtedy implementacja w kodzie strony odpowiedniego tagu śledzącego. Poznamy dane na temat wyświetleń reklamy, a także liczby kliknięć.
Współpraca z influencerami
Popularną formą reklamy w internecie jest współpraca z infulecnerami. To osoby, które są bardzo aktywne w mediach społecznościowych, mają sporo obserwujących i są uznane za liderów opinii w oczach swoich odbiorców. Popularnymi kanałami działalności influencerów są YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok, a także blogi.
Dla kogo?
Dla wszystkich firm, które chcą dotrzeć do szerokiej grupy docelowej, stanowiącej odbiorców danego influencera.
Ile to kosztuje?
Niestety trzeba się liczyć z tym, że koszt współpracy z influencerem nie jest niski. Zależny jest także od ilości osób obserwujących taką osobę.
Jakie są zalety?
Ogromną zaletą jest zasięg reklamy poprzez współpracę z influencerami oraz skuteczność.
Jakie są wady współpracy z influencerami?
Wadą współpracy z influencerami jest duża ich swoboda w prowadzonych działaniach. Przez to firmy czasami ponoszą ryzyko nieprawidłowego zrozumienia publikowanego przekazu reklamowego.
Kiedy można się spodziewać efektów?
Efekty współpracy z influencerami mogą być widoczne w ciągu jednego dnia od momentu publikacji materiału.
Wskazówki dotyczące reklamy w internecie
Chcąc zacząć reklamować swój biznes w sieci, warto wziąć sobie do serca kilka wskazówek:
-
Staraj się budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, nie wysilaj się na inne branże.
-
Zadbaj o miejsce, do którego trafiają odbiorcy Twojej reklamy, czyli dobrą stronę internetową.
-
Zdobywaj informacje na temat rynku, na którym działasz oraz swojej grupy docelowej.
-
Przeanalizuj działania swojej grupy docelowej, a dowiesz się, w jaki sposób potencjalni klienci szukają produktów w internecie.
-
Zastanów się, przeanalizuj i określ, jaki ma być cel reklamy w internecie.
-
Zdecyduj, która forma reklamy w sieci będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia - wykorzystaj wiedzę, przekazaną Ci w tym artykule.
-
Zaplanuj wszystkie działania, łącznie z promocjami, kreacjami, stworzeniem odpowiedniego contentu.
-
Reklamuj siebie i swoje produkty.
-
Mierz, analizuj i wyciągaj wnioski z emitowanych reklam.
Podsumowanie
Reklama w internecie to temat, do którego warto się przygotować, przed podjęciem jakichkolwiek działań promocyjnych. Sieć daje dużo możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, jednak każda z nich musi być przemyślana. Nie każdy bowiem ma wiedzę i doświadczenie w wielu sferach działalności w internecie. Dlatego też najczęściej tego typu zadania powierza się specjalistom. Wszystko po to, aby efektywność prowadzonych działań była na bardzo wysokim poziomie - przekładała się na skuteczność tu i teraz oraz w przyszłości. Przepalanie budżetu na reklamę w internecie jest bardzo łatwe, ale przecież nie o to chodzi, aby tracić pieniądze, a je zarabiać.
Tagi: Reklama