Agencja Interaktywna Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Zalety pozycjonowania strony internetowej

Kategoria: Pozycjonowanie


Zalety pozycjonowania strony internetowej

 

Sukces witryny w internecie, a zarazem marki, to efekt, do którego dąży wielu przedsiębiorców działających w e-commerce. Zalety pozycjonowania sprawiają, że zdecydowanie łatwiej go osiągnąć. Ten wymagający pracy i zaangażowania proces przynosi marce długotrwałe wymierne korzyści, pozwalające na zwiększenie sprzedaży oraz zysków, a tym samym osiąganie celów biznesowych. 

Zainteresowanie e-commercem, a także wkraczanie w jego struktury pozwala firmom na ogromny rozwój. To z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży i pozyskiwanie lojalnych klientów. Odkąd tylko marki dostrzegły, jak efektywnym kanałem dotarcia do klienta oraz sprzedaży jest internet, zapragnęły zdobywać pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Zauważono, że samo stworzenie witryny internetowej i jej opublikowanie nie przynosi żadnych efektów. Potrzebny okazuje się proces wspomagający, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się o działalności firmy oraz sprzedaży poprzez sieć. Tylko, jak najlepiej dotrzeć do klienta? Okazuje się, że poprzez wyszukiwarkę. Większość użytkowników tutaj kieruje zapytania odnośnie marek, produktów oraz usług. Tak właśnie zrodziła się szansa ewolucji pozycjonowania. Proces ten każdego dnia dostarcza markom efektów, których nie byłyby w stanie osiągnąć bez niego. Poznajmy zatem zalety pozycjonowania.

Co to jest pozycjonowanie?

Samo zaprojektowanie witryny, jej wykonanie oraz opublikowanie nie przysporzy marce skuteczności w sieci. Nie stanie się nagle popularna w wyszukiwarce i nie pojawi się od razu użytkownikowi, kiedy ten wpisze hasła z nią powiązane. Pozycjonowanie to zakres wielu działań, które są wykonywane na stronie internetowej (on-site), a także poza nią (off-site). Mowa m.in. o analizie struktury strony, opisów oraz nagłówków i nadanie jej charakteru bardziej przyjaznego wyszukiwarkom. Do działań off-site z kolei można zaliczyć zabiegi w mediach społecznościowych, a także link building. To oczywiście nie wszystkie procesy. Dzięki zaletom pozycjonowania witryna ma szansę znaleźć się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarkę. To oczywiście efekt najbardziej pożądany. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest nieustanna praca, analiza działań i ich modyfikowanie w zależności od sytuacji i potrzeb. Musimy pamiętać, że konkurencja nie śpi. Również chce być na możliwie najwyższym miejscu w wyszukiwarce. Dlatego też ciągłe zaangażowanie w proces pozycjonowania strony internetowej jest niezbędny. Bez niego witryna po raz osiągniętym sukcesie, może szybko spadać na dalsze pozycje. Wtedy też ciężko będzie wrócić na pierwsze miejsca po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Trzeba sobie też od razu powiedzieć wprost, że pozycjonowanie to nie jest zabieg bliżej określony czasowo i jednokrotny. To proces długotrwały. Jego efekty również nie przychodzą z dnia na dzień. Jednak bez pozycjonowania nie będzie ich w ogóle, albo na bardzo niskim, wręcz znikomym poziomie. Skoro efekty są marne, to zyski również. Dlatego też pozycjonowanie jest bardzo ważne dla firm, które chcą funkcjonować w internecie i czerpać z tego korzyści. 

Jakie są zalety pozycjonowania?

Wielokrotnie firmy przekonują się o tym, że na sukces marki w internecie wpływa wiele rozmaitych procesów. Niewątpliwie możemy do nich zaliczyć marketing. Jednak on sam nic nie wskóra. Internet rządzi się swoimi prawami. Trzeba zatem dawać użytkownikom to, czego szukają. Dlatego też ogromne zalety pozycjonowania są coraz częściej doceniane przez marki. Czas, abyśmy się im przyjrzeli. Połączone ze skutecznymi działaniami marketingowymi przynoszą markom liczne sukcesy. 

Zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania

Pierwszą, a zarazem najbardziej oczekiwaną zaletą pozycjonowania, jest zwiększenie widoczności naszej strony, a zarazem marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Właściciele witryn chcą, aby odnośnik do niej pojawiał się użytkownikom najlepiej na pierwszym miejscu, po wpisaniu określonej frazy kluczowej w wyszukiwarce. Klienci poszukujący firm, produktów i usług najbardziej skupiają się właśnie na najwyższych pozycjach wyszukiwania. Najbardziej precyzyjne odpowiedzi na konkretne zapytania prezentowane są na pierwszej stronie. Użytkownicy rzadko kiedy przechodzą na następne, a zarazem nie sprawdzają kolejnych wyników wyszukiwania. Dlatego też działania SEO strony internetowej skupiają się m.in. na 3 rodzajach fraz: fit head, chunki middle oraz long tail (tzw. długi ogon). To pozwala na pozycjonowanie witryny na wiele różnych haseł, które składają się odpowiednio z 1, 2-3, a także więcej niż 3 słów kluczowych. Dzięki odpowiedniej strategii, po wpisaniu którejkolwiek z wybranych fraz, użytkownikowi prezentowany jest odnośnik do naszej strony. Zabieg ten realizowany jest zarówno w stosunku do nowych odwiedzających, jak i powracających. Ten efekt przekłada się na pozostałe cechy pozycjonowania. 

Budowanie zaufania do marki

Wszelkie działania pozycjonowania stron internetowych wpływają na budowanie zaufania do marki. Użytkownicy poprzez wyszukiwarkę chcą znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a także doradztwo w zakresie konkretnych produktów i usług. Jeśli dzięki zaletom pozycjonowania trafią na naszą witrynę i znajdą na niej przydatne informacje, to zaczynają ją kojarzyć jako wartościową. Przekłada się to na budowanie zaufania zarówno do strony, jak i marki. Użytkownicy nabierają pewności, że przy każdej kolejnej okazji, nasza marka pomoże w rozwikłaniu problemu, dostarczaniu najlepszych rozwiązań oraz towarów wysokiej jakości. Tak powstaje zaufanie użytkownika do naszej witryny. Przekłada się ono na konwersje, czyli dokonanie zakupu. Ponadto wpływa na lojalność, wyrażoną kupowaniem kolejnych produktów lub usług za pośrednictwem naszej strony. Użytkownik, który ufa marce, zaczyna się z nią identyfikować. Poleca ją swoim znajomym i rodzinie. Zagląda na stronę, aby sprawdzić, co nowego marka może mu zaoferować, bo wie, że tu dostanie fachową poradę, sprawdzone produkty oraz obsługę sprzedaży na poziomie, jaki go satysfakcjonuje. 

Przyrost liczby osób odwiedzających witrynę

Już na tym etapie możemy zauważyć, że zalety pozycjonowania są bardzo ze sobą powiązane. Wynikiem dobrze przeprowadzanych działań SEO jest przyrost liczby osób odwiedzających naszą witrynę. Wiąże się to z poprzednio wymienionymi cechami. Fakt, że użytkownik w wynikach wyszukiwania znajduje witrynę naszej marki, przekłada się na zwiększenie liczby jej odwiedzin. Pozycjonowanie sprawia, że nie jednemu odbiorcy prezentowany jest odnośnik do witryny, a osobom liczonym w tysiącach i więcej. Kiedy większość z nich trafi na naszą stronę, zauważymy znaczne wzrosty w statystykach odwiedzin. Istotne jest to, że właściwie przygotowane działania SEO będą wielokrotnie pomnażać ilość osób trafiających do nas. Nie bez znaczenia jest tutaj pozycjonowanie na kilka różnych fraz kluczowych, które są powiązane z marką oraz oferowanymi przez nią produktami i usługami. Krótkie słowa kluczowe trafiać będą do użytkowników szukających ogólnych informacji, zaś tzw. długi ogon przyprowadzi na stronę tych, którzy mają już skonkretyzowane potrzeby. Wszyscy, dzięki pozycjonowaniu znajdują odpowiedzi na swoje potrzeby na naszej witrynie internetowej oraz są cenni z punktu widzenia możliwej sprzedaży. 

Zwiększenie liczby potencjalnych klientów

Ilość użytkowników przebywających na stronie w wyniku znalezienia jej w wynikach wyszukiwania wpływa na zwiększenie liczby potencjalnych klientów. To jedna z zalet pozycjonowania, która jest bardzo pożądana przez wszystkich właścicieli stron internetowych w branży e-commerce. Użytkownik poszukujący w wyszukiwarce pomocy, produktów lub usług, trafia na naszą stronę dzięki temu, że odnośnik do niej znajduje się bardzo wysoko w wynikach. Staje się wtedy potencjalnym klientem, którego zachęcamy do skorzystania z naszej oferty różnymi działaniami w obrębie witryny. Bardzo ważny jest tutaj właśnie ten krok, w którym wyniki wyszukiwania prezentują odnośnik do naszej witryny. Bez tego nie mamy szansy na pozyskanie potencjalnych klientów, a tym bardziej na zwiększenie ich liczby. Należy podkreślić, że znaczna większość użytkowników pierwsze swoje kroki kieruje do wyszukiwarki, aby znaleźć określone produkty. Oczekują precyzyjnych odpowiedzi na zadane pytania. Przyciągnięcie ich w ten sposób na naszą witrynę, daje nam większe pole do działań i tym samym powiększenie grona potencjalnych klientów. 

Większa sprzedaż (konwersja)

Przyrost liczby osób odwiedzających naszą witrynę i stających się potencjalnymi klientami owocuje zwiększeniem sprzedaży. Kolejny raz zatem możemy zauważyć, jak właściwie dobrana i realizowana strategia pozycjonowania jest efektywna dla marki w internecie. Sprzedaż, a także ciągłe zwiększanie jej poziomu, to jeden z celów biznesowych każdego przedsiębiorstwa. Użytkownik, który trafia na stronę naszej marki, dzięki znalezieniu się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, staje się potencjalnym klientem. Jakość i dostępność witryny internetowej, bogata oferta, właściwa obsługa sprzedaży, a także szereg innych działań wpływają na to, że klient z potencjalnego staje się dokonującym zakupu. Nie byłoby to możliwe bez znalezienia strony w wyszukiwarce. Od tego tak naprawdę zaczyna się cały proces. Pozycjonowanie sprawia, że użytkownik dowiaduje się o marce oraz jej witrynie. Efektem jest kupno produktu lub usługi, a to z kolei powoduje zwiększenie zysków firmy. SEO powoduje również realizowanie mniejszych celów konwersji. Mowa o zapisaniu na newsletter, wydłużenie czasu obecności na stronie, skorzystanie z formularza, czy też pozostawienie danych kontaktowych. Wszystkie w późniejszym okresie sprowadzają się do zwiększenia sprzedaży. 

Budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie

Działania związane z pozycjonowaniem pozwalają na budowanie wizerunku eksperta. Odpowiedni content marketing sprawia, że odbiorcy postrzegają markę jako profesjonalistę w swojej dziedzinie. Najczęściej realizuje się takie działanie poprzez prowadzenie bloga firmowego. Zawarte na jego łamach artykuły, powiązane są tematycznie z oferowanymi produktami oraz usługami. Dowiedzieć się z nich można wszelkich informacji na temat wykorzystania konkretnych rozwiązań, które są jednocześnie odpowiedzią na problemy użytkowników. Prowadzona w ten sposób komunikacja z potencjalnymi klientami procentuje postrzeganiem firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Co ważne, zalety pozycjonowania sprawiają, że również artykuły z bloga trafiają na pierwsze miejsca na listach wyszukiwania odpowiedzi na konkretne pytania użytkowników. Jeśli potencjalny klient widzi w wyszukiwarce odnośnik do naszej witryny, my przekazujemy mu cenną wiedzę i informacje, to chętniej kupi oferowane produkty lub usługi. Użytkownik chce mieć styczność z ekspertami, a możliwość budowania takiego wizerunku daje nam pozycjonowanie. 

Tworzenie bazy naturalnych źródeł linków

Niewątpliwą zaletą pozycjonowania jest tworzenie bazy naturalnych źródeł linków. Dobrze przygotowane treści na bloga firmowego są chętnie powoływane przez innych użytkowników internetu. Muszą być one angażujące i wartościowe dla odbiorców. Za ich pomocą podaje się użytkownikom sposoby na rozwiązanie problemów, liczne wskazówki oraz fachowe rady. Odwoływanie się do tych treści przez autorów innych blogów, na forach dyskusyjnych, portalach, czy też w licznych mediach społecznościowych sprawia, że powstaje wiele naturalnych linków do naszej strony. Są one bardzo wartościowe z punktu widzenia budowania wizerunku eksperta oraz wpływu na zwiększanie sprzedaży. Duża baza naturalnych źródeł linków jest jednocześnie zaletą, ale także jednym z czynników wpływających na osiąganie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarki doceniają treści, które są przydatne i pomocne użytkownikom. Im więcej naturalnych źródeł linków do nich kieruje, tym lepiej są postrzegane przez wyszukiwarkę i promowane na liście wyszukiwań. 

Perspektywiczne pozyskiwanie klientów

Właściwie prowadzone pozycjonowanie witryny przekłada się na perspektywiczne pozyskiwanie klientów. Ich droga rozpoczyna się od trafienia na naszą witrynę na podstawie wysokiej pozycji odnośnika do niej w wynikach wyszukiwania. Może to być odpowiedź na zapytanie w poszukiwaniu produktu, czy też rozwiązania jakiegoś problemu. Odpowiednio przygotowany content marketing w postaci artykułów na blogu, buduje zaangażowanie oraz wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie. To z kolei sprawia, że użytkownicy witryny przeradzają się w naszych klientów. Zaproponowanie im produktów oraz usług, będących odpowiedzią na potrzeby oraz mądre przeprowadzenie przez proces zakupu zachęca do ponownego odwiedzenia witryny. Zadowoleni z rozwiązania swoich problemów klienci wiążą się z marką w perspektywie długiego okresu (nawet wielu lat). Stają się lojalni wobec firmy, która zaspokoiła ich potrzeby. Częściej też zaglądają na stronę i dokonują kolejnych zakupów tym samych lub zupełnie nowych produktów. 

Zwiększenie zysków

Wszystkie dotychczas wymienione zalety pozycjonowania wpływają na jedną bardzo ważną kwestię, czyli zwiększenie zysków. To jest główny cel biznesowy, którego realizowanie w internecie możliwe jest dzięki odpowiednim działaniom SEO. Możemy zauważyć, że wszystko, co prowadzi do osiągania większych zysków w branży e-commerce, zaczyna się właśnie od pozycjonowania. Pozyskanie użytkownika na podstawie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, jest pierwszym krokiem zmierzającym do konwersji - w tym przypadku dokonania zakupu. Zwiększenie ilości użytkowników, którzy w dodatku wielokrotnie powracają na stronę, wpływa na powiększenie bazy klientów oraz sprzedaż kolejnych produktów. Budowanie społeczności wokół firmowego bloga to zabieg, który dodatkowo zachęca do skorzystania z oferty. Skoro poziom sprzedaży rośnie, to generowane są większe zyski dla marki. Co ciekawe, przy skutecznej strategii pozycjonowania oraz zaangażowaniu w ten proces, zarobek firmy jest większy niż koszty poniesione na inwestycję w działania SEO. Dlatego też warto skorzystać z SEO i odnosić sukcesy, zarówno wizerunkowe, jak i finansowe. 

Długotrwałe efekty

Ogromną zaletą pozycjonowania jest przynoszenie marce długotrwałych efektów. Sam proces jest dość czasochłonny i wymagający zaangażowania. Nie możemy spodziewać się natychmiastowych efektów, ale nie powinno nas to w żaden sposób odstraszać. Pierwsze wyniki pozycjonowania przychodzą dopiero po 2-3 miesiącach, a w następnych kolejne. Jednak ich wartość dla marki jest bardzo duża. Sprowadzają na stronę nowych oraz powracających użytkowników, którzy znajdują do niej odnośnik na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Właściciele witryn odnotowują zwiększenie ilości odwiedzin, a także dłuższy czas przebywania na niej. Content marketing budowany na stronie marki, np. w opisach kategorii, produktów, a także na firmowym blogu, przyciąga kolejnych lojalnych użytkowników. Umiejętnie prowadzone liczne działania SEO, łącznie z analizowaniem ich efektywności i wdrażaniem zmian, pozwala na długotrwałe pozostawanie liderem wyników wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Witryny plasujące się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce w znacznym stopniu zwiększają zyski marki. 

Podsumowanie zalet pozycjonowania

Pozycjonowanie to wymagający proces, który ma wiele zalet. Sprowadzają się one przede wszystkim do zwiększenia widoczności witryny i marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Odpowiednia strategia działań SEO powoduje wzrost zaufania do marki, a także ilości osób odwiedzających jej stronę internetową oraz liczby potencjalnych klientów. Umiejętne pozycjonowanie podparte jest analizą i modyfikowaniem działań w razie konieczności. To z kolei pozwala na budowanie wizerunku marki jako eksperta, a co równie ważne, tworzenie bazy naturalnych źródeł linków. Warto podkreślić, że wszystkie zadania realizowane w ramach tego procesu przynoszą długotrwałe efekty, a ostatecznie zwiększenie zysków firmy. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie witryny i marki w internecie przynosi rezultaty dopiero po pewnym czasie. Jednak traktować powinno się ten proces jako inwestycję, która przynosi firmie zyski większe niż poniesione koszty. 


Tagi: Marketing Reklama SEO