Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby jego witryna znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, składający się z wielu działań optymalizacyjnych, które właśnie do tego zmierzają. Dzięki audytowi SEO, a także odpowiednio przygotowanej strategii witryna zostanie odpowiednio przygotowana i stanie się przyjazna wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie ma jeden konkretny cel - sprawić, aby optymalizacja strony była na poziomie, który spowoduje jej wyświetlanie na wysokich miejscach w bazie wyników prezentowanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.

Porozmawiajmy na temat pozycjonowania Twojej marki w sieci! Zadzwoń: + 48 665 186 090

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

W ramach pozycjonowania stron internetowych przeprowadza się wiele działań, które mają poprawić kondycję witryny i jej znaczenie dla wyszukiwarki Google. Dotyczą one zarówno procesów wykonywanych bezpośrednio w serwisie, jak i poza nim. Zanim jednak podjęte zostaną kroki w celu ich wdrożenia, potrzebny jest audyt SEO. Zebrane w nim wnioski oraz zalecenia pokażą, jaki jest stan witryny, jej dostępność oraz poziom dostosowania do wymagań wyszukiwarki. Po zapoznaniu z nim i zaleceniami w nich zawartymi przystępuje się do przygotowania strategii działań. Obejmują one dopasowanie odpowiednich fraz do każdej podstrony w taki sposób, aby unikać kanibalizacji słów kluczowych. Na podstawie strategii przechodzi się do konkretnych zabiegów, na które składają się:

1. Działania on-page, czyli wykonywane na przestrzeni witryny:

  • optymalizowanie kodu strony internetowej,

  • poprawa prędkości ładowania całej witryny oraz poszczególnych podstron,

  • zbudowanie responsywności strony, czyli dostosowania do wyświetlania na urządzeniach o różnej wielkości wyświetlaczy,

  • optymalizowanie tytułów podstron (meta title), ich opisów (meta description), a także nagłówków,

  • modyfikacja treści, aby była przyjazna wyszukiwarce i niosła za sobą wartość dla jej odbiorców,

  • nadanie witrynie jasnej i czytelnej struktury.

2. Działania off-page, przeprowadzane poza witryną:

  • link building, czyli zdobywanie linków z innych serwisów poprzez content marketing, artykuły sponsorowane, guest blogging, działania na forach dyskusyjnych, social media.

Jakie są korzyści z pozycjonowania stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to dążenie do zdobywania przez witrynę wysokich miejsc w SERP-ach, czyli w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wielu korzyści dla samej witryny, jak i marki.

Zwiększenie widoczności marki

Działania w ramach SEO (Search Engine Optimization) zmierzają do zajmowania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na konkretne zapytania. Podejmowane zabiegi sprowadzają się do krótkich fraz kluczowych (składających się z 2 - 3 słów), jak i tzw. długiego ogona (więcej niż 3 słowa). To sprawia, że witryna pojawia się coraz częściej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci dowiadują się o marce, jej produktach oraz usługach.

Budowanie zaufania

Wyszukiwarka Google na pierwszych miejscach prezentuje najbardziej precyzyjne wyniki, które dobierane są pod kątem zgodności strony z wymaganiami oraz wartością, jaką ma dla użytkowników. W ten sposób witryna buduje zaufanie do marki. Potencjalni klienci, widząc ją coraz częściej w SERP-ach są przekonani, że ta konkretna firma w sposób właściwy odpowie na ich zapytania, zapotrzebowanie oraz rozwiąże ewentualne problemy.

Zwiększenie ruchu na stronie

Zwiększony ruch na stronie internetowej to jedna z bardzo ważnych korzyści pozycjonowania. Użytkownicy szukający produktów, usług oraz firm, otrzymują dokładne wyniki. Nie są to pojedyncze osoby, a liczone w setkach lub tysiącach (w zależności od znaczenia słów kluczowych). Widząc witrynę, która jest precyzyjnym wynikiem podanym przez Google, chętniej na nią zaglądają. Podobnie, kiedy w ramach link buildingu adres strony pojawia się w wartościowych dla użytkowników miejscach.

Przewaga nad konkurencją

Wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania pozwalają na budowanie przewagi nad konkurencją w konkretnej branży. Pozycjonowanie sprawia, że strona jest prezentowana jako odpowiedź na konkretne zapytania użytkowników internetu, a zarazem potencjalnych klientów poszukujących danych produktów lub usług. Umożliwia to stanie się liderem danej branży w wyszukiwarce Google.

Większe zyski

Zwiększony ruch zbudowany dzięki pozycjonowaniu strony internetowej przekłada się na wzrost zysków firmy. Pozyskiwanie leadów, dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania, oraz odpowiednie zabiegi na stronie, sprawiają, że użytkownicy chętnie dokonują zakupów. Jeśli nie czynią tego bezpośrednio przez witrynę, to pozostawiają swoje dane kontaktowe, które mogą posłużyć działowi sprzedażowemu do dalszej pracy i przedstawianiu oferty. Tym sposobem rośnie liczba transakcji, a co za tym idzie, również zysków dla firmy.

Baza naturalnych linków

W ramach pozycjonowania stron internetowych budowana jest baza naturalnych linków, które do niej prowadzą. Tworzenie treści zgodnych z zapytaniami użytkowników, które stanowią dla nich bazę wiedzy, są chętnie przekazywane dalej. W ten sposób linki do strony internetowej udostępniane są w mediach społecznościowych, na blogach, a także na forach dyskusyjnych.

Jaka jest różnica między darmowymi a płatnymi wynikami wyszukiwania?

Wśród prezentowanych przez wyszukiwarkę Google odpowiedzi na zapytania, będące słowami kluczowymi, dostrzegamy ich dwa rodzaje. Wyświetlanie linków do witryn na wysokich miejscach to wynik zabiegów przeprowadzanych w ramach pozycjonowania stron internetowych. Płatne wyniki wyświetlane są na pierwszych 2 - 4 miejscach, a także na 3 ostatnich. Dodatkowo Google oznacza je nagłówkiem “Reklama”. Ich widoczność na takich pozycjach możliwa jest dzięki wykorzystaniu płatnych reklam w ramach usługi Google Ads.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jak wygląda pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to proces składający się z wielu działań. Przeprowadza się je zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią.

1. Audyt SEO strony

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania w celu poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, wykonujemy kompleksowy audyt SEO. Jego celem jest wskazanie kondycji strony internetowej, a także wstępnych zaleceń. W trakcie audytu SEO sprawdzana jest struktura witryny, jej budowa oraz kod, adresy URL, tytuły podstron (meta title), opisy (meta description), nagłówki, linkowanie wewnętrzne oraz zgodność z wymogami Google. Wiedza na ten temat zostanie wykorzystana w dalszej pracy.

2. Analiza oraz strategia

Pozyskane w ramach audytu SEO informacje na temat stanu witryny, zostaną dokładnie przeanalizowane. Przygotowana będzie strategia pozycjonowania strony internetowej, w ramach której zebrane będą wszelkie dalsze kroki w celu pojawiania się witryny na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.

3. Dobór słów kluczowych

Jednym z podstawowych elementów prac nad SEO witryny internetowej jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Przeanalizowana zostaje branża, a także oferowane produkty lub usługi. Pod ich kątem wybierane są frazy kluczowe, które jednoznacznie się z nimi kojarzą. Składają się one z 2, 3 słów, a także więcej (tzw. długi ogon).

4. Optymalizacja strony internetowej

W trakcie optymalizacji strony internetowej wdrażane są wszystkie zalecenia, które zostały wychwycone w trakcie audytu SEO. Dokonywane są poprawki błędów znalezionych w kodzie, a także w UX/UI witryny. Sprawdzana i modyfikowana jest jej responsywność, aby użytkownicy mogli bezproblemowo korzystać ze strony na urządzeniach z wyświetlaczami o różnych rozmiarach.

5. Tworzenie wartościowych treści

W ramach pozycjonowania strony internetowej przygotowywane są specjalne treści, które wypełnią witrynę, a także firmowego bloga. Wykorzystywany w tym celu content marketing skupiony jest na dostarczaniu artykułów oraz komunikatów zgodnych z potrzebami użytkowników, w odpowiednim stopniu nasyconych słowami kluczowymi przyjętymi w ramach strategii, a także wartościowych dla odbiorców oraz wyszukiwarki.

6. Link building

Jednym z kierunków działań SEO jest zbudowanie bazy cennych linków, które prowadzą do konkretnej strony internetowej. Z tego też względu umieszcza się łącza do witryny w miejscach o niezaprzeczalnej jakości pod względem treści, jak i pozytywnie ocenianych przez wyszukiwarkę. Dbanie o wartościowy profil linków przychodzących wpływa na ocenę strony docelowej i zwiększanie jej popularności.

7. Optymalizacja konwersji

Celem prowadzenia prac związanych z pozycjonowaniem strony internetowej jest konwersja pochodząca z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dobierane są odpowiednie zabiegi, zwiększające współczynnik konwersji. To iloraz akcji podjętych przez użytkownika oraz ilości odsłon witryny. Podwyższanie współczynnika konwersji prowadzi do zwiększenia sprzedaży, a w efekcie zysków firmy.

8. Analityka oraz raportowanie

Podejmowane działania SEO są poddawane stałej analityce. Na bieżąco monitorowana jest pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, a także skuteczność realizowanych zabiegów. W razie konieczności dokonywana jest modyfikacja działań w celu uzyskiwania lepszych wyników. Wszystkie dane prezentowane są w raporcie i dostarczane klientowi.

Pozycjonowanie stron internetowych

Kto powinien skorzystać z pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to usługa, którą powinni rozważyć wszyscy właściciele witryn. Skorzystają na niej zarówno serwisy, które już mają swoją historię funkcjonowania, a także całkowicie nowe. Ważna jest w tym wszystkim ciągłość prowadzonych działań. Najpierw dąży się bowiem do uzyskania możliwie najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania, a potem do jego utrzymywania.

Jak pozycja strony w wyszukiwarce Google wpływa na ruch?

Każdy z nas, szukając informacji, firmy, czy też produktu w wyszukiwarce, przegląda tylko pierwszą stronę. Czasami skusimy się, żeby zajrzeć na drugą. Reszta zazwyczaj nas w ogóle nie interesuje. Dlatego też warto znajdować się tylko na tych pozycjach, które są dostrzegane przez naszych potencjalnych klientów. Nie jest to możliwe bez prowadzenia działań SEO. Dzięki nim wpłyniemy na ilość wejść na stronę internetową. Musimy bowiem pamiętać, że są dwa główne czynniki, od których zależy, ile osób odwiedzi konkretną witrynę. Są to słowa (frazy) kluczowe, które zostaną wpisane przez użytkownika w wyszukiwarce oraz pozycja strony w zaprezentowanych wynikach. Wiedząc to, możemy sprawdzić, jakie zapytania kierują potencjalni klienci, aby uzyskać najbardziej satysfakcjonującą ich odpowiedź. To pozwoli nam na dobranie odpowiednich słów kluczowych, często konkurencyjnych, na które będziemy się pozycjonować. Nie warto zawracać sobie uwagi takimi frazami, które nie są przez nikogo wyszukiwane. Owszem, łatwo i szybko wskoczymy na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, ale po co, skoro nikt takich słów nie stosuje? Witryna, która znajduje się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google jako odpowiedź na wprowadzone przez użytkowników popularne zapytania, generuje znacznie większy ruch. Zjawisko to mierzy się przy pomocy wskaźnika CTR. Określa on stosunek liczby wyświetleń witryny w wyszukiwarce do ilości kliknięć. To jak rozkłada się ilość kliknięć w witryny, znajdujące się na pierwszych 20 pozycjach w wyszukiwarce, można zaobserwować w zestawieniu opublikowanym przez Advanced Web Ranking z 2019 r. Według niego, pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania odwiedza z poziomu komputerów 33,52% osób, zaś ze smartfonów i tabletów 31,43%. Przytoczone dane ewidentnie wskazują, że strony z Top 3 bezpłatnych wyników wyszukiwania mają największy współczynnik CTR.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania?

Wyniki wyszukiwania to odpowiedź na zapytanie użytkownika, czyli wpisaną frazę kluczową. Ich skład jest w większości przypadków taki sam. Pierwsze 4 oraz ostatnie 3 pozycje to reklamy w ramach Google Ads. Między nimi zawarte są wyniki organiczne (bezpłatne), które mogą się zmieniać z uwagi na podejmowane działania w ramach pozycjonowania. Warto zwrócić uwagę na to, że pod pierwszymi pozycjami, stanowiącymi reklamy Google Ads, znajdują się także (w zależności od zapytania, a konkretnie jego charakteru lokalności) propozycje z usługi Google Moja Firma. Możemy zatem zauważyć, że w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, wyszukiwarka zaprezentuje płatne oraz bezpłatne wyniki (linki do witryn oraz informacje o firmach). Dlatego też oprócz działań SEO warto rozważyć skorzystanie z platformy Google Ads, tworząc kampanie reklamowe, a także z Google Moja Firma, gdzie możemy za darmo stworzyć wizytówkę naszego biznesu.

Jak kontrolować pozycję witryny w wyszukiwarce Google?

Wyniki wyszukiwania to odpowiedź na zapytanie użytkownika, czyli wpisaną frazę kluczową. Ich skład jest w większości przypadków taki sam. Pierwsze 4 oraz ostatnie 3 pozycje to reklamy w ramach Google Ads. Między nimi zawarte są wyniki organiczne (bezpłatne), które mogą się zmieniać z uwagi na podejmowane działania w ramach pozycjonowania. Warto zwrócić uwagę na to, że pod pierwszymi pozycjami, stanowiącymi reklamy Google Ads, znajdują się także (w zależności od zapytania, a konkretnie jego charakteru lokalności) propozycje z usługi Google Moja Firma. Możemy zatem zauważyć, że w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, wyszukiwarka zaprezentuje płatne oraz bezpłatne wyniki (linki do witryn oraz informacje o firmach). Dlatego też oprócz działań SEO warto rozważyć skorzystanie z platformy Google Ads, tworząc kampanie reklamowe, a także z Google Moja Firma, gdzie możemy za darmo stworzyć wizytówkę naszego biznesu.

Jak kontrolować pozycję witryny w wyszukiwarce Google?

Pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania może być ciągle monitorowana. Służy do tego narzędzie Google Search Console. Pozwala ono na nieustanne pozyskiwanie informacji na temat tego, na jakich miejscach wyświetlana jest nasza witryna po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Google Search Console umożliwia nam także poznanie CTR, czyli stosunku ilości wyświetleń do liczby kliknięć w link. Oprócz GSC możemy skorzystać z Google Analytics, aby sprawdzać, skąd przychodzi ruch na naszą stronę. Innymi, wartymi uwagi narzędziami są:

  • Ahrefs

  • Senuto

  • SEMSTORM

  • Surfer SEO

  • Searchmetrics

Ile czasu trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie witryny internetowej nie jest procesem krótkotrwałym. Dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość. Wszystko zależne jest od stanu witryny, jej historii, wielkości, zawartości, branży, w której działa firma, a także konkurencyjności fraz kluczowych. W odniesieniu do tych aspektów przygotowywana jest strategia pozycjonowania. Przewiduje ona działania SEO, które będą podjęte w celu osiągnięcia przez stronę wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przyjmuje się, że średni czas potrzebny na pierwsze efekty witryny już istniejącej, to 2-3 miesiące, kolejne rezultaty będą widoczne po ok. 6 miesiącach. W przypadku całkowicie nowych stron czas ten wydłuża się do roku. Trzeba jednak pamiętać, że samo zdobycie wysokich pozycji to pierwszy etap. Drugim jest ich utrzymanie, co wymaga ciągłego monitorowania i przeprowadzania dalszych działań SEO.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie strony internetowej jest drogie. To błędne przekonanie. Wszelkie działania SEO zmierzające do osiągnięcia wysokich pozycji w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania powinny być rozpatrywane jako inwestycja w budowanie wizerunku marki oraz zwiększenie jej widoczności w sieci. To działania, które przynoszą firmie długofalowe efekty. Należy zwrócić także uwagę na skuteczność pozycjonowania witryny. Internet jest dziś głównym miejscem, w którym użytkownicy szukają informacji, firm, produktów oraz usług. Sprawdzają opinie, porady, a także potrzebują pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów. To daje firmom szerokie spektrum działań możliwych do podejmowania, aby wypromować swoje marki. Efektywność działań SEO jest znacznie większa, niż w przypadku dotychczasowych, a zarazem tradycyjnych metod reklamowych. Drukowane ulotki, plakaty, spoty w telewizji, czy radiu, trafiają do ogółu odbiorców. W przypadku pozycjonowania mówimy o konkretnej grupie docelowej, która potrzebuje danych produktów oraz usług. To w znacznym stopniu zwiększa możliwość sprzedaży - dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są o krok od podjęcia decyzji zakupowej lub już chcą kupić produkt. Nie dziwić zatem powinien koszt pozycjonowania strony internetowej, który oscyluje w przedziale 600 - 15.000 zł. Jest on podyktowany szeregiem zakrojonych na ogromną skalę działań, które będą przynosić firmie efekty, nawet po ich zakończeniu.

Chcesz porozmawiać na temat zwiększenia widoczności Twojej strony?

zadzwoń do nas +48 665 186 090

Nasi Klienci

Pracujemy i współpracujemy z najlepszymi! Wiemy, że jesteś jednym z nich.

  • Jawar
  • Ruta Transport
  • Perlit24
  • Grupa Konar
  • Eurofance
  • CE DRIVER
  • Park Nauki TORUS w Ciechanowie
  • Zajazd TUR Ciechanów
  • Grill-Impex
  • AccesConsulting
  • Koperniak
  • Michtop Technika Diamentowa
  • Urząd Miasta Ciechanów
  • PGBikes
  • Marconi Koszule Męskie