Facebook Ads jest specjalną platformą przygotowaną dla wszystkich osób, które chcą publikować reklamy na Facebooku. Tym samym formaty promocyjne trafiają do ogromnej liczby użytkowników tego serwisu. Facebook Ads wykraczają także poza samego Facebooka, umożliwiając dodawanie reklam również na Instagramie oraz Messengerze.
Ustawienia Menadżera reklam pozwalają na bardzo precyzyjne dotarcie do Twojej grupy docelowej. Można wybrać konkretne zainteresowania użytkowników, ich zachowania, lokalizację zamieszkania lub aktualnego przebywania, język, wiek, a także płeć. To pozwala na dotarcie z reklamami do osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami Twojej marki.
Ważną zaletą Facebook Ads jest możliwość prowadzenia działań remarketingowych. Dzięki Facebook Pixel możemy docierać do osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową i wyświetlać im reklamy. W ten sposób zachęcimy je do powrotu oraz wykonania określonej akcji (konwersji).
Prowadzisz w internecie sprzedaż produktów? Formaty reklam w Facebook Ads pozwalają na ciekawą ich prezentację i sprzedaż. Tym samym zwiększysz zasięg swojego działania oraz napływ nowych klientów.
Korzystając z Facebook Ads, możliwe jest prowadzenie kampanii reklamowych związanych z budowaniem wizerunku. Skupiają się one na zwiększaniu świadomości użytkowników portalu o istnieniu Twojej marki, a także rozszerzania jej rozpoznawalności.
W ramach Facebook Ads możemy promować Twoją markę następującymi formatami:
Większość osób najłatwiej dostrzega obraz, dopiero potem tekst. Reklamy Facebook Ads umożliwiają stosowanie grafik i zdjęć w celu promowania Twojej marki. Wyświetlane mogą być w różnych atrakcyjnych kreacjach, przyciągających Twoich potencjalnych klientów.
Wideo jest bardzo angażującym formatem. Połączenie obrazu, dźwięku i ruchu potrafi dostarczać niesamowitych efektów. Dlatego promując Twoją markę na Fecebooku korzystamy również z materiałów wideo.
Facebook Ads posiada bardzo ciekawy format nazwany karuzela. Umożliwia on publikowanie reklam w formie maksymalnie 10 zdjęć lub materiałów video, co wpływa na atrakcyjność i interakcję użytkowników.
Doskonałym formatem do promowania Twoich produktów są kolekcje. Pozwalają one użytkownikom portalu na zapoznanie się z Twoją ofertą, a także dokonanie zakupu.
Facebook jest bardzo dużym portalem społecznościowym. Tym samym oferuje wiele miejsc, w których mogą być prezentowane reklamy.
Newsfeed (aktualności),
Prawa kolumna (sidebar),
Artykuły ekspresowe,
Wideo typu in-stream,
Stories,
Marketplace.
Aktualności,
Stories.
Skrzynka odbiorcza,
Wiadomości sponsorowane.
Rozpoznawalność marki - czyli budowanie wizerunku Twojej marki na Facebooku oraz zwiększania jej popularności,
Zasięg - koncentrujący się na zwiększaniu liczby odbiorców Twojej reklamy,
Ruch - którego celem jest zwiększenie ilości osób, odwiedzających Twoją witrynę internetową,
Aktywność - nakłaniająca użytkowników do podejmowania określonych akcji - mogą nimi być: polubienie strony, komentarz lub like posta, zapis na wydarzenie,
Wyświetlenia filmu - skupiający się na zwiększaniu ilości osób, które obejrzały Twój filmik reklamowy,
Pozyskiwanie kontaktów - czyli generowanie leadów poprzez wypełnienie przez użytkowników portalu krótkiego formularza kontaktowego,
Instalacja aplikacji - zachęcający do pobrania i zainstalowania Twojej aplikacji mobilnej,
Wiadomości - wykorzystywane do nawiązania kontaktu z użytkownikami portalu, a zarazem potencjalnymi klientami,
Konwersje - nastawione na określone działania wykonywane przez użytkowników na stronie internetowej,
Sprzedaż - skupiająca się na wzroście sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów,
Wizyty w firmie - dążące do odwiedzania Twojego stacjonarnego punktu.
Precyzyjne dotarcie do konkretnych użytkowników - trafiasz tylko do tych osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej.
Niewielki koszt - nie wydajesz dużych sum pieniędzy na promocję na Facebooku, a dzięki odpowiedniej optymalizacji osiągasz duże korzyści.
Wspierasz inne działania - reklamy mogą napędzać Twoje pozostałe działania prowadzone na portalu, np. na stronie firmowej.
Odnosimy sukcesy - Facebook stał się trochę naszym wirtualnym domem. To portal społecznościowy, który wykorzystujemy do promowania własnej marki, jak i naszych klientów. Na koncie mamy liczne sukcesy dla firm, z którymi pracujemy.
Nie przepalamy budżetu - Jesteśmy odpowiedzialni. Powierzone nam zadania realizujemy tak, jakbyśmy mieli je wykonywać dla siebie, czyli z największą starannością. Dlatego przykładamy wagę do każdego, nawet najdrobniejszego szczegółu, który może wpłynąć na efektywność Twojej reklamy. Nie przepalamy budżetów, bo nie chcielibyśmy, aby ktokolwiek tracił też nasze pieniądze.