Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Realizacje Klienci Blog Wycena Kontakt

Na czym polega pozycjonowanie strony firmowej?

Kategoria: Pozycjonowanie


Na czym polega pozycjonowanie strony firmowej?

 

Właściciele stron internetowych co chwila mogą słyszeć o pozycjonowaniu. To proces, którego efekty mogą przynieść marce wiele korzyści. Tylko na czym polega pozycjonowanie strony firmy? Co tak naprawdę robią specjaliści, aby witryna znajdowała się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania? Przekonajmy się!

Pozycjonowanie to temat, który interesuje mnóstwo osób - właścicieli stron internetowych. Konkurencja na rynku nie śpi, a każdy chce znajdować się na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google. Dlatego też tak często mówi się o działaniach SEO. Przekonujemy się jednak prawie każdego dnia, że bez wiedzy, na czym polega pozycjonowanie witryny trudno zrozumieć, ile pracy należy włożyć, żeby osiągać efekty. Musimy mieć świadomość, że nie jest to proces bazujący na kilku kliknięciach, a na szeregu zabiegów. Ważny jest także czas. Pozycjonowanie nie skończy się w ciągu jednego dnia, czy też tygodnia. To długotrwałe działania, które najpierw zmierzają do osiągnięcia zamierzonego celu, a potem są prowadzone, aby utrzymywać wysokie miejsca na liście wyników wyszukiwarki. Przedstawimy zatem, jakie prace są podejmowane, aby Twoja strona osiągała zamierzone cele pozycjonowania.

Pozycjonowanie witryny firmowej - dlaczego warto?

Ci, którzy już się zdecydowali na pozycjonowanie witryny, wiedzą, jakie płyną z tego korzyści. Dla tych, którzy jeszcze się wahają mamy zwięzłą informację, dlaczego warto podejmować działania SEO. Najważniejszą korzyścią z tego płynącą jest zwiększenie ilości osób, które dostrzegą stronę firmową w wyszukiwarce Google. Kiedy wpiszą frazy kluczowe związane z marką, jej produktami lub usługami, na pierwszej stronie powinni zobaczyć link do naszej witryny. Dzięki temu, że panuje ogólne zaufanie, iż Google na wysokich miejscach proponuje najbardziej precyzyjne odpowiedzi na pytania, potencjalni klienci trafiają właśnie do nas. To z kolei generuje szereg wartości. Są nimi: zwiększenie ruchu na stronie, wpadanie w lejek sprzedażowy, a na koniec zwiększenie zysków. Wymienione przez nas efekty działań SEO witryny firmy to tylko część z nich. Więcej można poznać w naszym wpisie: Zalety pozycjonowania strony internetowej.

Na czym polega pozycjonowanie strony firmowej?

Czas przejść jednak do konkretów. Pozycjonowanie witryny nie należy do łatwych czynności. Potrzebna jest spora wiedza, poparta doświadczeniem i umiejętnością analizowania danych.

Audyt

Zanim przystąpimy do działań przynoszących efekty, musimy poznać aktualny stan witryny. Żeby to zrobić, potrzebne będzie przeprowadzenie audytu. W jego ramach analizujemy witrynę internetową pod kątem technicznym, a także kluczowych elementów związanych z SEO, takich jak: ilość nagłówków, ich strukturę, jakie frazy kluczowe dotychczas zostały poruszone na przestrzeni strony, jakie są treści. Ponadto dowiadujemy się, czy było stosowane linkowanie wewnętrzne oraz jaka jest jego jakość. Audyt jest punktem wyjścia do pozycjonowania strony firmy. Bez niego nie ruszymy z miejsca i nie będziemy w stanie osiągać sukcesów na polu SEO.

Planowanie i strategia

Kiedy zebraliśmy wiedzę na temat witryny, przystępujemy do przygotowania planu i obrania strategii. Wtedy też wybieramy grupę słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę. Określamy kolejno podejmowane kroki, stopień ich zaawansowania oraz czas realizacji. To bardzo istotne, aby żadne działania nie były przypadkowe. Odpowiednie ich zaplanowanie, a następnie realizowanie przybliży nas do osiągnięcia zamierzonego celu.

Optymalizacja kodu witryny

Pierwsze, na co zwrócimy uwagę w trakcie już konkretnych działań to optymalizacja kodu strony. Aby móc w ogóle pozycjonować witrynę, musimy zadbać o to, aby nie generowała ona zbędnych zapytań, a także nie zawierała technicznych błędów. Roboty wyszukiwarki Google również to kontrolują. Nie możemy zatem dać im pretekstu do żadnych negatywnych kroków podejmowanych w trakcie indeksowania oraz pozycjonowania. Strona powinna prawidłowo wyświetlać się użytkownikom, zatem nie mogą mieć problemów z otwieraniem kolejnych zakładek, korzystaniem z formularza kontaktowego, czy też wyświetlaniem galerii zdjęć.

Przyspieszenie ładowania strony

Gdy już zadbamy o optymalizację kodu, zajmiemy się również przyspieszeniem ładowania witryny. To bardzo ważne, aby użytkownik nie musiał czekać, aż wczytane zostaną wszystkie jej elementy. W takiej sytuacji zrezygnuje z przeglądania strony. Nie możemy sobie na to pozwolić! Witryna powinna ładować się szybko, bez zbędnej zwłoki. Punkt ten jest również sprawdzany przez roboty krążące po naszej stronie. Jeśli zauważą jakikolwiek problem, raportują go i stwierdzają, że nasza witryna nie jest wartościowa dla użytkownika. Wtedy też, chociaż byśmy się starali umieszczać na niej najlepsze teksty, wspaniałe infografiki, i tak nie będzie się wyświetlać na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Nadanie stronie responsywności

Z przeprowadzonego na początku audytu, dowiemy się, czy witryna jest resposnywna. To znaczy, czy wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, czyli smartfonach oraz tabletach. Jeśli tak nie jest, będziemy musieli podjąć kroki, aby taki efekt uzyskać. Powinniśmy pamiętać, że w aktualnych czasach, użytkownicy najczęściej korzystają z internetu poprzez urządzenia mobilne. To do nich w pierwszej kolejności dostosowuje się dziś witryny. Można to robić zgodnie z zasadą mobile first, ale także w późniejszym czasie poprzez nadawanie responsywności. Google od dłuższego czasu promuje strony, które są dostosowane do smartfonów i tabletów. Proces ten zmierza do momentu, w którym to właśnie mobilne wersje witryn będą indeksowane w pierwszej kolejności, a dopiero później ich wersje desktopowe.

Stworzenie tytułów i opisów

W trakcie pozycjonowania strony firmowej zadbamy także o przyjazne wyszukiwarce tytuły (meta title) oraz opisy (meta description). Wiele osób nie zwraca na nie uwagi, a to błąd. Często też meta title i meta description ustawiane są automatycznie, co nie przynosi żadnego efektu. Elementy te są bardzo ważne w pozycjonowaniu i powinny być odpowiednio skonstruowane. Nie mogą być zbyt długie, a wynikać z nich musi zachęta użytkownika do odwiedzenia właśnie tej strony internetowej. W trakcie działań SEO przygotowujemy specjalne tytuły i opisy dla każdej podstrony, aby wpływały one pozytywnie na zdobywanie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwarki.

Modyfikacja treści

Jeśli strona została uzupełniona treściami, które nie mają żadnej wartości dla użytkownika i wyszukiwarki, podejmujemy się ich modyfikacji lub napisania na nowo. Stworzone przez nas teksty i komunikaty, są naturalne, nastawione na użytkownika, a przy okazji atrakcyjne pod względem SEO. Nie szpikujemy ich nieskończoną ilością fraz kluczowych, a umiejętnie dobieramy słowa, które pomogą w pozycjonowaniu. Podobnie działamy w przypadku firmowego bloga. Skupiamy się na wartości, jaką użytkownik otrzymuje, jednocześnie dbając o odpowiedni dobór fraz i ich umieszczanie.

Zdobywanie linków

Dotychczas wymienione działania skupiają się głównie na obszarze pozycjonowanej witryny firmowej (on-page). Oprócz nich podejmujemy także zabiegi poza stroną (off-site). Takim właśnie jest zdobywanie linków przychodzących. Witryna, która jest odpowiednio przygotowana pod kątem technicznym, ma dobre zaplecze tytułów, opisów oraz treści, nie odniesie sukcesu, jeśli nie będą do niej kierować cenne linki z innych witryn. Nie mogą to być jednak serwisy funkcjonujące na zasadzie farmy łącz. One nie są i nie będą dobrze odbierane przez wyszukiwarkę Google. Linki przychodzące do naszej witryny powinny więc pochodzić z prowadzonych portali tematycznych, lokalnych, a także mediów społecznościowych. Wtedy roboty wyszukiwarki zauważą, że skoro kierowane są łącza na naszą stronę z cennych miejsc, to znaczy, że jest ona warta uwagi. Wtedy też będzie w pewien sposób promowana, co możemy rozumieć, jako pomoc w uzyskiwaniu wysokich miejsc w odpowiedzi na frazy wpisywane przez użytkowników.

Podsumowanie

Powyższe działania w ramach pozycjonowania firmowej strony jasno wskazują, że nie opierają się jedynie na treściach. To zakrojone na szeroką skalę zabiegi, które tylko prowadzone zgodnie z planem i strategią mają jakikolwiek sens. Wtedy też możliwe jest osiąganie wysokich miejsc w wyszukiwarce Google, a potem ich utrzymywanie.

 

Zobacz również artykuł: Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej


Tagi: