Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

Jak reklamować firmę w internecie?

Kategoria: Marketing


Jak reklamować firmę w internecie?

 

W czasach, gdy internet dostępny jest w ogromnej części świata, coraz chętniej przedsiębiorcy wybierają to medium do promowania swojego biznesu. Otrzymują wtedy duży zakres możliwości i sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Reklamowanie firmy w internecie jest na tyle atrakcyjne i skuteczne, że warto mu się dokładnie przyjrzeć. O tym, jak ją promować w sieci, z jakich metod skorzystać, dowiesz się z tego artykułu! Usiądź wygodnie i zaczynamy!

Na początku zastanówmy się nad tym, ile sami spędzamy czasu w internecie. Ciężko jest podać konkretną odpowiedź, ponieważ zazwyczaj tego nie liczymy. Zatem, jak korzystamy z sieci? Szukamy informacji potrzebnych nam do pracy, czy też wykonania jakiegoś zadania. Oglądamy filmy, czy też słuchamy muzyki poprzez serwisy streamingowe. Udzielamy się w mediach społecznościowych, a także dokonujemy zakupów. Internet dla wielu jego użytkowników stał się miejscem pierwszego wyboru jeśli chodzi o wiele dziedzin życia. Czy zatem warto pomyśleć o reklamowaniu w nim firmy? Odpowiedź może być tylko jedna: oczywiście! Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić, aby cieszyć się skutecznością. Co ciekawe, nie wszystkie działania muszą być płatne. Warto też mieć świadomość, że nakład pracy włożony w promocję biznesu w internecie nie jest mały i nie kończy się na tzw. „puszczeniu reklamy”. Sieć jest takim dobrodziejstwem, które pozwala nam na wiele więcej, czyli badanie efektywności naszych działań poprzez ciągłe monitorowanie. Przejdźmy więc do tego, co może interesować najbardziej, czyli reklamowanie firmy w internecie.

Dlaczego warto postawić na działania w internecie?

Winni jesteśmy jeszcze kilka wyjaśnień. Napisaliśmy już, dlaczego warto skusić się na działania promocyjne w sieci, ale warto ten temat trochę rozwinąć. Sama ilość użytkowników internetu to jest już jeden z punktów przemawiających za podejmowaniem takich kroków. Musimy wiedzieć jeszcze o rewelacyjnej zalecie reklamowania firmy w sieci, jaką jest dotarcie do grupy docelowej. To, co widzimy w telewizji, słyszymy w radiu, trafia do bardzo dużego grona osób, ale ciężko nam stwierdzić, czy w nim na pewno są ci, na których nam zależy. Bazujemy na szczątkowych informacjach, których mierzenie nie jest tak rozbudowane, jak w przypadku sieci. Możemy zatem narazić się na wydawanie ogromnych sum pieniędzy na coś, co nie daje nam żadnej pewności dotarcia do naszych potencjalnych klientów. W internecie jest inaczej. Tutaj mamy możliwość przygotowania kampanii i jej targetowanie na konkretne osoby. Takie, odpowiadają naszej grupie docelowej oraz określonej przez nas personie - we właściwym przedziale wiekowym, mieszkającej na danym terenie, zainteresowanej skojarzonymi z marką lub produktem tematami. Dzięki temu skuteczność działań może być o wiele większa, niż w przypadku trafiania do ogółu osób. Koncentrujemy się bowiem na tych, na których zależy nam najbardziej.

Reklamowanie firmy w internecie - kilka wskazówek

Internet daje firmom naprawdę wiele możliwości promocyjnych. Warto z nich skorzystać, tylko trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Oto kilka wskazówek, które mogą się przydać w reklamowaniu firmy w internecie.

Lokalnie, czy globalnie?

Przed całym działaniem zmierzającym do promocji w sieci, musimy odpowiedzieć sobie na ważne pytanie. Czy interesuje nas reklamowanie firmy lokalnie, czy globalnie? Ma to ogromne znaczenie dla dalszych kroków. Internet daje nam możliwość promocji marki, czy też produktu na gruncie lokalnym, czyli prezentowanie reklam jedynie na obszarze naszej działalności. Pozwala na to zarówno platforma Google Ads, jak i Facebook. Ciekawe dla lokalnego biznesu może być także stworzenie wizytówki w ramach Google Moja Firma. Po wpisaniu w wyszukiwarce Google nazwy firmy, produktu bądź skojarzonego z marką słowa kluczowego, obok wyników w postaci stron, pojawi się także osobna sekcja z danymi kontaktowymi oraz adresowymi. Jeśli jednak nasz biznes nastawiony jest na działanie na terenie całego kraju, reklama w internecie również nam to umożliwi. Wtedy też wybierzemy inne ustawienia kampanii. W związku z tym, że skupiać się będziemy na szerszym zakresie terytorialnym, może wiązać się to z innymi kosztami, niż w przypadku promocji na gruncie lokalnym. Efektywność w tym przypadku też może być zupełnie inna.

Jakie są możliwości?

Żeby nasza promocja marki, czy też produktu była skuteczna, trzeba się zdecydować, z których możliwości skorzystać. Obszernie omawialiśmy je w innym tekście - Reklama w internecie - wstęp do działań promocyjnych w sieci. Znajdują się w nim najpopularniejsze sposoby, ich zalety oraz wady. Wśród form promocji wymienić możemy m.in. pozycjonowanie, reklamy Google Ads oraz w mediach społecznościowych, remarketing, Content Marketing, a także współpracę z influencerami. Oczywiście nie musimy się ograniczać do jednego rozwiązania. Możemy zająć się reklamowaniem firmy w internecie na wielu płaszczyznach jednocześnie. Zwłaszcza połączenie pozycjonowania oraz kampanii w ramach Google Ads ma bardzo dużo sensu, chociażby pod względem skuteczności natychmiastowej oraz w dłuższej perspektywie czasu. Musimy także pamiętać o tym, że osoby z naszej grupy docelowej mogą odwiedzać różne miejsca w sieci. Wyszukiwarka jest jednym z nich, ale popularność mediów społecznościowych nie powinna przechodzić bez echa w planowaniu reklam. Podobnie z Content Marketingiem, czyli tworzeniem angażujących treści, odpowiadających na pytania potencjalnych klientów.

Można za darmo?

Niewątpliwie wiele osób zapyta, czy można reklamować firmę w internecie za darmo. Oczywiście, że tak! Przede wszystkim warto utworzyć wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, o której już wspominaliśmy. Jest ona ważna nie tylko z punktu widzenia promocji, ale także i pozycjonowania. Użytkownicy mogą dzięki niej skontaktować się z naszą firmą oraz wystawić o niej opinię. Wizytówka to także doskonałe źródło aktualnych informacji o naszym biznesie, np. o zmianie godzin pracy stacjonarnego punktu, czy też zmian cen. Oprócz tego możemy wykorzystywać korespondencję mailową do reklamowania firmy w sieci. W stopkach wiadomości warto wskazywać linki do strony internetowej, bloga, mediów społecznościowych, czy też informować o nowym produkcie bądź usłudze. Podanie takich danych w ciekawej formie, możemy rozpatrywać w kategoriach reklamy.

Kreacja, czyli pomysł na reklamę

Chcąc promować swój biznes, czy też oferowane przez nas produkty w sieci nie możemy zapominać o kreacji. Wykorzystanie dostępnych form w atrakcyjny, a jednocześnie zaczepny sposób jest tutaj niezbędne. Warto pokusić się o chwytliwe hasło, które nie zginie w gąszczu innych komunikatów. Uzupełnione przyciągającą grafiką, spotęguje swoje działanie. W przypadku tekstów na blogu trzeba rozważyć, z jakiej pozycji należy wyjść do użytkowników. Czy na pewno i zawsze chcemy być ekspertami? Czy może jednak stać się kumplem odbiorców, sugerując im sprawdzone sposoby na rozwiązanie ich problemów? Kreacja w reklamowaniu firmy w sieci ma ogromne znaczenie. Można dzięki niej przyciągnąć klientów, zainteresować produktem, rozbudzić potrzebę ich posiadania. Pole do popisu jest ogromne, ale wcześniej warto poznać swoich odbiorców, wiedzieć czego i jak szukają, co ich interesuje, do jakich celów zmierzają. Informacje te wykorzystane w umiejętny sposób pozwalają stworzyć nieprzeciętne przekazy, które będą święcić triumfy i zwiększać sprzedaż. Najciekawsze zapadają w pamięć i pozostają w niej na długie lata, jednocześnie niezmiennie kojarząc się z konkretną firmą.

Planowanie, zamiast działań „z partyzanta”

Kiedy mamy przygotowaną kreację reklamy, można zaplanować, jak ją wykorzystamy. Przypadkowe akcje raczej się tutaj nie sprawdzają. Żeby osiągać dobre efekty, dobrze jest przygotować plan działań i skrupulatnie je realizować. Zwłaszcza kiedy chcemy jednocześnie wystartować z kampanią reklamową w Google Ads, mediach społecznościowych, a także formie content marketingu na blogu. W ten sposób możemy sprawować kontrolę nad wszystkimi zabiegami, a także lepiej zbierać informacje na ich temat.

Mierzenie efektów

Do reklamowania firmy w internecie podchodzić warto także z nastawieniem na ciągłe mierzenie jej efektów. Bez względu na to, czy sami prowadzimy działania promocyjne, czy je zlecamy agencji interaktywnej, informacje na temat tego, jaki jest poziom skuteczności, to podstawa. Dlaczego? Ponieważ w każdej chwili będziemy mogli zakończyć działania, które się nie sprawdzają. Zaoszczędzimy też wtedy pieniądze, które moglibyśmy stracić. Mierzenie efektów umożliwia także zaplanowanie kolejnych kroków, zadbanie o formy, czy też miejsca promocji, które były dotychczas niedostatecznie wykorzystywane. Analiza danych pozwoli nam lepiej planować także budżet przeznaczany na reklamę. Skąd brać takie informacje? Każda platforma, która umożliwia prowadzenie kampanii, przedstawia także dane na temat ich efektywności. Dowiemy się zatem ile razy reklama, została wyświetlona oraz kliknięta przez odbiorcę. Odpowiednia konfiguracja dostępnych narzędzi analitycznych dostarczy nam wiedzy na temat pozostałych działań, np. content marketingu, czy też pozycjonowania. Warto więc mierzyć wszystkie aktywności reklamowe, analizować je i wyciągać wnioski, żeby być skuteczniejszym.

Korygowanie działań

Wspomniane mierzenie efektów pozwala także na korygowanie działań. Najnowszy tekst na blogu nie spotkał się z dużym zainteresowaniem? Może dobrym pomysłem będzie przemodelowanie treści? Reklama nie spotkała się z zaangażowaniem? Czy grafika w niej zawarta jest atrakcyjna? Hasło chwytliwe? Pytań może rodzić się coraz więcej. Pomogą one w korygowaniu działań, których wyniki w trakcie mierzenia są niezadowalające. Nie powinniśmy się tego bać oraz rezygnować z dalszych działań, które mogą być skuteczniejsze.

Podsumowanie

Internet daje firmom sporo możliwości reklamowych. Mają one sens, jeśli realizacja poparta jest odpowiednią wiedzą oraz planem. Wtedy też pozwalają na wysoki poziom skuteczności. Przekłada się on na zwiększenie sprzedaży, czy też osiąganie sukcesów wizerunkowych - w zależności od tego, jaki będzie cel naszej reklamy. Powyższe wskazówki mogą okazać się bardzo pomocne, jeśli chcemy działać na własną rękę. Zadanie to możemy także powierzyć specjalistom, a wiedzę wykorzystać, aby mieć większą świadomość na temat podejmowanych procesów.

 

Czy możemy Ci pomóc w reklamowaniu Twojej firmy w internecie? Napisz do nas lub zadzwoń!

 

Tagi: Marketing