Pozycjonowanie stron Strony internetowe Sklepy internetowe Studio graficzne Realizacje Klienci Blog Darmowa wycena Kontakt

10 rzeczy, które muszą się znaleźć na Twojej stronie internetowej

Kategoria: Strony internetowe


10 rzeczy, które muszą się znaleźć na Twojej stronie internetowej

 

Co powinno być na stronie internetowej? Co na niej zawrzeć, żeby przyciągać klientów? Nie wiesz? Podpowiadamy! Oto 10 rzeczy, które muszą znaleźć się na stronie www. 


Witryna internetowa jest bardzo ważnym narzędziem. Pozwala firmie zaistnieć w sieci. Samo jej posiadanie nie przynosi żadnego efektu. Co innego zawartość strony internetowej, która się na niej znajduje. Sporo osób, które chcą mieć stronę, nie wiedzą, co powinno na niej być. Jakie elementy musi zawierać witryna, aby klienci poświęcili czas na zapoznanie z nią? 


Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Każdy przedsiębiorca powinien rozważyć posiadanie strony www. Zarówno ci, którzy już prowadzą swoje biznesy, jak i ci, którzy dopiero planują. Witryna staje się wizytówką firmy. Sprawia, że marka daje się poznać klientowi w dogodnym dla niego momencie, a nie w godzinach pracy biura. Dzięki stronie klienci mogą zdobywać niezbędne informacje na temat produktów lub usług oferowanych przez konkretną firmę. Tym sposobem, podejmują odpowiednią decyzję zakupową. Firmy, które nie posiadają strony, w większości nie istnieją dla klientów. Część z nich wychodzi z założenia, że jeśli marki nie ma w sieci, to w ogóle jej nie ma. Użytkownicy bowiem chcą kupować od firm, które znają, a nie od tych, które są anonimowe. Zatem strona www pomaga firmie realizować cele biznesowe i marketingowe


Więcej na temat tego, dlaczego warto mieć stronę www, możecie przeczytać w naszym wpisie: Czy warto mieć stronę internetową?


Co powinno być na stronie www?

Często spotykamy się z pytaniami klientów, co powinno znaleźć się na stronie internetowej. Do każdego projektu powinno się podchodzić indywidualnie. Bez względu, czy strona jest tworzona przez agencję, czy freelancera. Są jednak elementy strony, które muszą się na niej znaleźć. Wynika to, chociażby z użyteczności witryny. 


Logo

Klienci szukający informacji o firmie i oferowanych przez nią produktach lub usługach, najczęściej będą ją kojarzyć po logo. To też jeden z najważniejszych elementów strony. Pełni funkcję wizualną, jak i rozpoznawczą. Użytkownicy nie mogą go traktować obojętnie. To właśnie logo wywołuje pierwsze wrażenie. Budzi zaufanie i przyciąga klientów. Powinno zatem znaleźć się na stronie www i być odpowiednio wyeksponowane, ale bez zbędnej przesady. 


Menu

Pojawienie się na stronie użytkownika wiąże się z nawigacją po niej. Odpowiada za to dobrze skonstruowane menu. Musi być ono proste i intuicyjne. Nie powinno wprowadzać użytkownika w błąd. Nie może także budzić wątpliwości. Dobre menu mówi użytkownikowi wprost, gdzie znajdzie informację, której szuka. Sporo osób nie przykłada do niego wagi. Jednak jest to jeden z najważniejszych elementów, który musi być na stronie www. 


Przedstawienie oferty

W jakim celu klient szuka firmy w internecie? Powodów jest wiele. Jednak najważniejsze jest poznanie jej oferty. Dlatego też prezentacja oferty firmy musi znaleźć się na stronie internetowej. Z tym że, ogólne przedstawienie może być umieszczone na stronie głównej. Bardziej szczegółowe powinno widnieć na dedykowanej podstronie. Prezentacja oferty powinna polegać na dobrym contencie. Dzięki temu klienci dowiedzą się, jak oferta firmy pomoże rozwiązać ich konkretne problemy. Uzupełnienie contentu będą stanowić dobrej jakości zdjęcia, grafiki, a także materiały wideo. Biorąc pod uwagę specjalizację firmy, warto zaznaczyć, do kogo konkretnie oferta jest kierowana. Sprecyzowanie grupy odbiorców jeszcze bardziej przekona klientów, że znaleźli firmę odpowiednią dla siebie. 


Przedstawienie firmy

Skoro użytkownik zapoznał się z naszą ofertą, to czas, aby poznał również nas. Na stronie internetowej powinny znaleźć się informacje przedstawiające firmę. Użytkownik dzięki temu będzie wiedział, kto oferuje mu dany produkt lub usługę. Informacje na ten temat sprawią, że firma przestanie być anonimowa dla klienta. Kto jest kim w firmie? Za co odpowiada? Może jakieś ciekawe historie? To jest właśnie miejsce na takie informacje. Wszystkie powinny budować pozytywny wizerunek firmy w oczach odbiorcy. 


Portfolio

Firmy, które oferują usługi, powinny zamieszczać na swojej stronie www portfolio. Informacje na temat dotychczas zrealizowanych zleceń czy projektów, pozwolą potencjalnemu klientowi zobaczyć, jaki jest efekt pracy firmy. To doskonałe miejsce do zaprezentowania również procesu wykonywania zlecenia. Przybliży on odbiorcom sposób realizacji i wpłynie na wizerunek profesjonalisty. 


Referencje

Społeczny dowód słuszności wskazuje, że osoby, które mają zasugerowane działanie przez pozostałych, zrobią to samo co oni. Dlatego też referencje to jeden z ważnych elementów zawartości strony internetowej. Sprawią, że klienci będą chcieli wykonania usług przez firmę taką samą, jak inni. Jednocześnie uzyskają potwierdzenie, że to właśnie ta konkretna firma wywiązała się ze swoich zadań wzorowo i że warto z nią współpracować. Ponadto referencje pokażą, dlaczego warto wybrać akurat tę firmę. Czym się wyróżnia na tle konkurencji. 

CTA

Użytkownik przeglądający stronę firmową zapozna się z informacjami na niej zawartymi. Jednak nie chcemy, żeby był bierny. Dlatego strona www powinna zawierać CTA (Call To Action). To wezwanie do działania. Klient w ramach CTA może zostawić do siebie numer telefonu lub inny dogodny namiar kontaktowy. Może też skorzystać z formularza, czy zapisać się do newslettera lub powiadomień o nowych ofertach, czy produktach. Firma zwiększa w ten sposób możliwość sprzedaży. 


Kontakt

Podążając tropem poruszania się użytkownika po witrynie, wymieniliśmy już możliwość zapoznania się z ofertą firmy, z informacjami na jej temat. Jeśli dotychczasowe działania zachęciły użytkownika do zostania klientem firmy, będzie chciał się z nią skontaktować. Zatem dane kontaktowe są kolejnym elementem, który musi znaleźć się na stronie www. Najczęściej wykorzystuje się do tego stopkę, gdzie umieszczane są podstawowe dane, takie jak nazwa firmy, adres siedziby, adres email oraz numer kontaktowy. Ponadto stosuje się dedykowaną podstronę z takimi samymi informacjami, ale rozbudowanymi o dodatkowe numery telefonu bądź wskazanie kontaktu do konkretnych osób w firmie. Bardzo często wykorzystuje się także formularz, ale nie powinien być jedyną formą kontaktu klienta z firmą. 


Media społecznościowe

Użytkownicy przeglądający witrynę, będą mogli chcieć wyjść poza jej obręb, żeby jeszcze lepiej poznać firmę. Warto zatem na stronie umieścić linki do mediów społecznościowych prowadzonych przez markę. Odnośniki mogą być umieszczone w górnej części strony, jak i w stopce. Ważne, aby były zawsze aktywne i kierowały do właściwych profili w social media. 


Blog

Budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie przez firmę możliwe jest dzięki prowadzeniu bloga. Zawartość strony internetowej, powinna uwzględniać jego obecność. Blog przybliża klientom markę oraz oferowane przez nią produkty czy usługi. Jest doskonałym rozwiązaniem do prowadzenia komunikacji z potencjalnymi klientami. 


O tym, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, możecie przeczytać we wpisie: Blog firmowy - dlaczego warto prowadzić i jakie są korzyści

 


Tagi: Marketing Reklama Rozwój firmy